نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 17:04

حجاب تضمین کننده سلامت روحی بانوان است

مشگین شهر - امام جمعه شهرستان مشگین شهر گفت: حجاب و رعایت الزامات سبب تضمین سلامت روحی و جسمی زنان جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا باوقار پیش از ظهر سه شنبه در همایش بزرگ عفاف و حجاب در شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: جهاد حجاب و عفاف برای زنان جامعه اسلامی واجب است چرا که حجاب بانوان دینی بیمه‌ای برای مصونیت آنان در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه حجاب برای سلامت روحی و روانی زنان جامعه امری ضروری و انکارناپذیر است، خاطرنشان کرد: حفظ کرامت انسانی زن و مرد در جامعه دینی به واسطه عفت و حجاب امکانپذیر است.

امام جمعه مشگین‌شهر با بیان اینکه حفظ عفت و حیا نیمی از ایمان است، تصریح کرد: اولین مسئله در علم اخلاق عفت است که از ارکان جهاد با نفس و مبارزه با امیال شیطانی است.

حجت‌الاسلام باوقار با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه پرداخت بیان کرد: در جوامع اسلامی بانوان با پوشش مناسب خود را از دام‌های شیطانی رها می‌کنند چرا که حجاب از الزامات باورهای دینی است که نباید به دست فراموشی سپرده شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن برای ایجاد فساد در بین زنان و دختران مسلمان در تلاش است تا آنان را به سمت بی حجابی سوق دهد، اظهار کرد: رعایت حجاب بیش از هر زمان دیگر در عصر حاضر لازم و ضروری است چرا که دشمن حجاب را پاشنه آشیل جامعه اسلامی تلقی کرده و بر روی اضمحلال آن برنامه ریزی‌های گسترده‌ای دارد.

امام جمعه مشگین‌شهر با بیان اینکه عفت و حیا تنها مختص زنان نیست و مردان جامعه نیز باید از رفتارهای عفیفانه در جامعه برخوردار باشند، خاطرنشان کرد: با رجوع به آیات قرآن و برهان‌های دینی متوجه می‌شویم که یوسف پیامبر عفت و پاکدامنی به خرج داد و خداوند وی را از بندگان مخلص و مقرب خود قرار داد.

حجت‌الاسلام باوقار گفت: دشمن تلاش می‌کند ریشه‌های بنیادین انقلاب اسلامی و نظام حاکم بر ایران را سست و بی‌بنیان نشان داده و با کم‌رنگ کردن حجاب در اذهان عمومی زمینه بدحجابی و بی‌حجابی را در جامعه بیشتر از این رقم بزند.

وی بیان کرد: زنان در جامعه اسلامی مظهر احساس و عاطفه هستند و تنها عامل محافظت از عواطف زنان در جامعه اسلامی عفت و حجاب آنان خواهد بود.

امام جمعه مشگین‌شهر با اشاره به اینکه عفت و حجاب همچون سد محکمی در حفاظت و صیانت از بانوان جامعه اسلامی نقش بی بدیلی دارد، افزود: اگر بخواهیم به عنوان انسان مؤمن آزاده، شریف و بزرگوار دارای ارزش زندگی کنیم تن دادن به ارزش‌های اسلامی و اخلاقی و دینی که مظهر حجاب و عفاف است بر عزت ما در جامعه خواهد افزود چرا که هیچ کس با بی عفتی و بی حجابی جایگاهی در جامعه برای خود پیدا نکرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1349705

مهمترین اخبار ایران و جهان: