نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 10:48

دولتی ها شورا را رقیب خود نبینند

اردبیل- رئیس شورای اسلامی استان اردبیل گفت: مدیران و مسئولان دولتی شوراها را رقیب خود ندانند بلکه مجموعه شوراهای شهر و روستا کمک کار دولت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی رستمی شامگاه دوشنبه در دیدار اعضای شورای اسلامی استان اردبیل با رئیس کل دادگستری این استان در گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: مجموعه قضائی که بر ۲ رکن قانونمداری و عدالت محوری فعالیت‌ها و برنامه ریزی های خود را انجام می‌دهد، ملجا و پناهگاه مردم در رسیدگی به تظلمات هستند.

وی یاد و خاطره شهید مظلوم آیت الله بهشتی را گرامی داشت و تصریح کرد: این شخصیت برجسته و فرهیخته جز بنیانگذاران نهاد قضائی در کشور بودند که امروز نیز آثار پرخیر و برکت این نهاد ارزشی انقلاب اسلامی را به عینه شاهدیم.

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل گفت: شورای استان در یک سال اخیر تلاش کرده تا تعامل بیشتری را با دستگاه‌های اجرایی و مسئولان قوای سه گانه داشته تا در سایه این تعامل مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود.

رستمی افزود: در دیدار قبلی با رئیس کل دادگستری استان اردبیل قرار شد با محوریت شوراها کار سنددار کردن اراضی کشاورزی و روستایی انجام شود که در این مدت با همراهی دهیاران و شوراها روند کار در این حوزه سرعت بیشتری گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سنددار کردن اراضی مزایای زیادی برای کشاورزان و روستاییان به همراه دارد و این کار می‌تواند زمینه ساز احراز مالکیت در این مناطق باشد.

رستمی اضافه کرد: با محوریت دادگستری قرار بود شورای صلح یاران در مناطق مختلف راه اندازی شود که شوراهای فرادستی در این زمینه پیشقدم شده و امیدواریم هر چه سریع‌تر اعضای شورای استان اردبیل به عنوان صلح یاران انتخابی کمک کار مجموعه حل اختلاف استان باشند.

وی ضرورت اجرایی شدن قوانین و مقررات را در همه حوزه‌ها یادآور شد و بیان کرد: شاکله نهاد قضائی اجرای قانون است و ما انتظار داریم مسئولان سیاسی در شهرستان‌ها با احترام به قانون شوراها جایگاهی مناسب برای شوراهای شهرستان و استان در نظر گرفته و ساختمانی مناسب و در شأن آنها در اختیار شوراهای فرادستی قرار دهند.

رستمی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: نه تنها از سوی مسئولان و دولتی‌ها همراهی خوبی را با شوراها شاهد نیستیم بلکه در بسیاری از موارد این مسئولان شورا را رقیب خود می‌دانند و از همراهی با این مجموعه‌ها دریغ می‌کنند.

وی با ابراز همدردی با سیل زدگان شمال استان اردبیل تصریح کرد: انتظار می‌رود مسئولان به وعده‌های خود در عمران و آبادانی مناطق سیل زده عمل کرده و بستر جلب نظر و رضایتمندی آحاد آسیب دیده از سیل اخیر را فراهم کنند.

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل گفت: ما انتظار برقراری عدالت و کمک به محرومان جامعه را در سایه احقاق حقوق عامه داریم که امیدواریم مجموعه قضائی استان در تحقق این امر شایسته عمل کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1312449

مهمترین اخبار ایران و جهان: