نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 12:31

44 حادثه غرق‌شدگی در منابع آبی اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۴ مورد حادثه غرق‌شدگی در منابع آبی در سطح استان به وقوع پیوسته که منجر به غرق‌شدگی ۱۳ نفر شده است.

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: مدیریت بحران استان درخصوص شنا نکردن در کانال‌های انتقال آب، استخرهای ذخیره آب کشاورزی، رودخانه در مناطق غرب و جنوب و بالادست زاینده‌رود و نیز دریاچه سدهای مخزنی استان به لحاظ خطرپذیر بودن  این منابع آبی هشدار می‌دهد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۴ مورد حادثه در رودخانه‌ها، کانال‌های انتقال آب و استخرهای ذخیره آب کشاورزی در سطح استان به وقوع پیوست که منجر به غرق‌شدگی ۱۳ نفر و امدادرسانی سرپایی و انتقال مصدومان به مرکز درمانی شده است.

شیشه‌فروش بیان کرد: با افزایش دما و حضور گردشگران در عرصه‌های طبیعی حوادث غرق‌شدگی  بخصوص روزهای تعطیل و پایان هفته افزایش یافته که برای پیشگیری از وقوع حوادث به شهرداری‌ها، آب منطقه‌ای، جمعیت هلال احمر، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی ابلاغ شد با استقرار تیم‌های امدادی و گشت و نظارت در مسیر کانال‌ها و رودخانه‌ها و ارایه آموزش‌های لازم به ساکنان و گردشگران مناطق خطرپذیر اقدامات پیشگیرانه از حوادث را اجرایی کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: رودخانه‌های خرسان، آب ملخ و ونک در شهرستان سمیرم، رودخانه‌های گوکان، یلان و چشمه لنگان در فریدونشهر، رودخانه زاینده‌رود در مناطق غرب استان و باغبهادران و کانال‌های انتقال آب شبکه نکوآباد و سدهای باغکل خوانسار، ونک و قره قاچ سمیرم، گلپایگان و کوچری، خمیران و سد زاینده‌رود از جمله مناطقی است که باید طرح‌های کاهش خطر در مقاطع پر خطر اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: تأکید شد با نظارت سازمان جهاد کشاورزی نصب حفاظ و تابلوی هشدار و نصب طناب نجات در استخرهای ذخیره آب کشاورزی و آموزش به بهره‌برداران  اجرایی شود.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1349193

مهمترین اخبار ایران و جهان: