نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 05:26

برنامه‌ریزی کانون‌های فرهنگی مساجد برای اوقات فراغت 8 هزار عضو

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان با بیان اینکه برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان با همکاری دستگاه‌های مسوول در این زمینه اجرایی خواهد شد، گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال 8 هزار نفر از اعضای کانون های مساجد از برنامه های اوقات فراغت بهره‌مند شوند.

محسن اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان در گفت‌وگو با فارس از برنامه‌ریزی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان 1402 خبر داد و اظهار داشت: برنامه‌های بسیاری خوبی برای اوقات فراغت در نظر گرفته شده است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان با بیان اینکه طرح اوقات فراغت بستری برای ایجاد پیوند بین مدرسه، مسجد و خانواده فراهم ساخته است، گفت: کلاس های اوقات فراغت کانون های مساجد در سه شبستان و 12 رواق ثبت می شود و همه تلاش ما این است تا در برنامه‌های اوقات فراغت محوریت با مساجد باشد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان با همکاری دستگاه‌های مسوول در این زمینه اجرایی خواهد شد، گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال 8 هزار نفر از اعضای کانون های مساجد از برنامه های اوقات فراغت بهره‌مند شوند.

اسلامی با بیان اینکه امسال طبق تفاهم‌نامه‌ای که با آموزش و پرورش منعقد شده است اطلاعات مربوط به کلاس‌های اوقات فراغت علاوه بر سایت بچه‌های مسجد در سامانه«نورینو» برای استفاده دانش‌آموزان ثبت خواهد شد، گفت: در تلاش هستیم تا تابستان خوبی برای دان‌آموزان به لحاظ اوقات فراغت فراهم کنیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان با اشاره به فعالیت 385 باب کانون فرهنگی هنری مساجد در مناطق مختلف استان زنجان تصریح کرد: از این تعداد 58 باب کانون در مناطق روستایی و 42 باب کانون در مناطق شهری فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، گسترده ترین شبکه اجتماعی متشکل از جوانان و نوجوانان است، ادامه داد: در راستای ساماندهی فعالیت کانون های مساجد، سامانه بچه‌های مسجد«فهما» راه اندازی شده است که در حال حاضر 14 هزار و 176 نفر از کانون‌های مساجد استان زنجان عضو این سامانه هستند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان با یادآوری اینکه طرح اوقات فراغت بستری برای ایجاد پیوند بین مدرسه، مسجد و خانواده فراهم ساخته است، گفت: کلاس های اوقات فراغت کانون های مساجد در سه شبستان و 12 رواق ثبت می شود.

وی در ادامه از برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان در بین کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان خبر داد و گفت: ثبت نام آغاز شده و تا 31 تیرماه ادامه دارد و علاقمندان می توانند در سه رده سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در 10 رشته قرآنی با مراجعه به سامانه بچه‌های مسجد ثبت‌نام کنند.

وی اجرای عدالت فرهنگی را اولویت اقدامات کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برشمرد و گفت: در این راستا همه تلاش خود را انجام می‌دهیم تا در شهرستان‌ها و مناطق دورافتاده هم جوانان و نوجوانان به امکانات و برنامه‌های کانون دسترسی داسته باشند.

پایان پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1320693

مهمترین اخبار ایران و جهان: