نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 11:56

وجود ۲۹ مدرسه کانکسی و سنگی در «سرپل‌ذهاب»

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: ۲۹ مدرسه کانکسی و سنگی در شهرستان با حداقل‌ترین امکانات وجود دارد، انتظار می‌رود ساخته شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، صدراله بابلی فرماندار سرپل‌ذهاب امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان، اظهار کرد: پیشرفت و زیرساخت سعادت یک ملت به آموزش و پرورش برمی‌گردد در آموزش و پرورش تعلیم در کنار تربیت است، دانش‌آموز انقلابی متدین آینده‌نگر، پرورش یافته آموزش و پرورش است.

وی برای رسیدن به طرح‌های بزرگ و گام‌ های بلند و برای رسیدن به موفقیت، نیازمند انسان‌‌های صبور و شجاع هستیم و در دوران دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید برای دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی تقدیم شد که مصداق معلمان با شهامت برای تربیت چنین نسلی است.

فرماندار سرپل‌ذهاب ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت نخبگان دانش‌آموزان در مسائل مختلف و توجه به زیرساخت‌های مهم، گفت‌: سرپل‌ذهاب بعد از زلزله مشکلات متعددی در بازسازی ساختمان‌های اداری، کتابخانه‌ها، مراکز فرهنگی مرمت آثار تاریخی و... دارد.

بابلی افزود: ۲۹ مدرسه کانکسی و سنگی در شهرستان با حداقل‌ترین امکانات وجود دارد، انتظار می‌رود ساخته شوند، اردوگاه شراب گرم ، انتظار داریم به بخش خصوصی واگذار شود ، به مسئله معیشت فرهنگیان توجه شود.

مرزبان نظری، مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه نیز، گفت: ۱۱ مدرسه کانکسی در شهرستان سرپل‌ذهاب در فرآیند مناقصه است، ساخت این مدارس در اولویت قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ۷ مدرسه با ۲۶ کلاس درس در این شهرستان در حال ساخت است  از تهدید زلزله به عنوان یک فرصت یاد کرد و افزود: به جای مداری 6 کلایه که در زلزله که تخریب شدند، مدرسه‌های ۱۲ یا ۱۵ کلاسه ساخته شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه با اعلام اینکه بیش از ۳ میلیارد تومان هزینه گرمایشی مدارس سرپل‌ذهاب شده است، گفت : باید در حفظ اموال مدارس بیشتر تلاش شود.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 919593

مهمترین اخبار ایران و جهان: