نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 16:15

رهاسازی پرندگان حفاظت شده در خلیج گرگان

گرگان - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ترکمن از رهاسازی چهار قطعه فلامینگو و دو قطعه پرنده خوتکا در نوار ساحلی شهرستان ترکمن و خلیج گرگان خبر داد.

علی بیانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: در عملیات مشترک شامگاه یکشنبه محیط بانان بندرترکمن با نیروهای انتظامی چند نفر از فعالان زنده گیری پرنده‌های آبزی در این شهرستان دستگیر شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن افزود: از متخلفان دستگیر شده تعداد یک قطعه قو، چهار فلامینگو و دو خوتکا کشف شد که به دستور مرجع قضایی فلامینگوها و خوتکاها در خلیج گرگان به طبیعت بازگردانده شدند.

وی ادامه داد: یک عدد قو که شامگاه دیشب از متخلفان کشف شد، به علت شدت جراحات وارده توانایی پرواز و تغذیه در محیط طبیعی را نداشت و به هم دلیل تحت درمان و تیمار قرار گرفته است.

بیانی گفت: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۱۹ قطعه پرنده زخمی و ناتوان که از متخلفان کشف شده یا علاقه مندان حیات وحش به محیط زیست تحویل داده‌اند، پس از درمان و مراقبت در زیستگاه‌های طبیعی خود آزاد شدند.

به گفته کارشناسان محیط زیست ۱۱۴ گونه پرنده مهاجر در فصول مختلف به ویژه زمستان در زیستگاه‌های گلستان حضور داشته و زاد و ولد می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 906499

مهمترین اخبار ایران و جهان: