نیوز سیتی!
17 فروردین 1403 - 01:35

اوکراینی‌ها غیر از سعدالله‌یف خواستار محرومیت چه کسانی شدند؟

ظاهراً عبدالرشید سعدالله‌یف تنها قهرمان شاخص روس نیست که اوکراینی‌ها نامش را برای عدم حضور در المپیک به IOC و UWW داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بعد از آنکه اتحادیه جهانی به روس‌ها اعلام کرد نمی‌توانند از عبدالرشید سعدالله‌یف در مسابقات گزینشی اروپایی استفاده کنند، یکی از منابع خبری بین‌المللی طی گزارشی نوشت: وزارت ورزش اوکراین، کمیته ملی المپیک و فدراسیون کشتی این کشور پیش از این از کمیته بین‌المللی المپیک و اتحادیه جهانی کشتی خواسته بودند ورزشکاران روسی را که از جنگ روسیه علیه اوکراین حمایت کرده بودند، از شرکت در مسابقات مقدماتی المپیک 2024 محروم کنند.

در این لیستی که اوکراین در درخواست خود به مراجع بین‌المللی به آن اشاره کرده است نام کشتی‌گیران بزرگ و عنوانداری چون عبدالرشید سعدالله‌یف، آرتور نایفونوف، رومن ولاسوف، سرگئی سیمینوف، انور الخیاروف و... دیده می‌شود.

در جای دیگری از این گزارش آمده است، اوکراین شواهدی را به کمیته بین‌المللی المپیک داده است که براساس آن، شرکت این ورزشکاران در المپیک می‌تواند حکم تبلیغ جنگ و مُهر تأییدی از سوی کمیته‌ها و فدراسیون‌‌های جهانی برای اشغال اوکراین توسط روسیه باشد.

پیش از این در ماه دسامبر 2023، هیئت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرده بود ورزشکاران بی‌طرف که از طریق فدراسیون‌های بین‌المللی تأیید صلاحیت شده باشند می‌توانند به‌صورت انفرادی در المپیک 2024 شرکت کنند. این موضوع شامل ورزشکارانی که پاسپورت روسی و بلاروسی دارند، می‌شود اما باید به این نکته اشاره کرد تأیید صلاحیت بی‌طرفی این قهرمانان، گزینش بسیار سختی دارد که باید توسط کمیته بین‌المللی المپیک و هیئت تعیین شده، تأیید شده باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1694955

مهمترین اخبار ایران و جهان: