نیوز سیتی!
18 دی 1402 - 16:50

ارادت به شهید سلیمانی از کانادا تا مزار شهدای کرمان + فیلم

مستند «قصه این است» به کارگردانی عبدالعلی دهقانی و تهیه کنندگی محمدحسین بزرگی راد، داستان زندگی زهرا حسنی سعدی و محمد صالحه، زوج نخبه‌ای که بعد از ازدواج برای ادامه تحصیل به کانادا سفر می‌کنند را روایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، مستند «قصه این است» به کارگردانی عبدالعلی دهقانی و تهیه کنندگی محمدحسین بزرگی راد، داستان زندگی زهرا حسنی سعدی و محمد صالحه، زوج نخبه‌ای که بعد از ازدواج برای ادامه تحصیل به کانادا سفر می‌کنند را روایت می‌کنند.

زهرا حسنی سعدی از دانش آموختگان و تیزهوشان قم بود که با رتبه ممتاز از طریق کنکور سراسری در رشته فیزیک وارد دانشگاه صنعتی شریف شد و همسر او محمد صالحه نیز یکی از نخبه‌های علمی کشور بود که در زمینه تولید محصولات دانش بنیان نقش داشت. آن‌ها بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه شریف به دانشگاه تورنتو کانادا می‌روند.

در زمان شهادت سپهید سلیمانی، آن دو در ایران حضور داشتند و در مراسم تشییع سردار سلیمانی نیز شرکت کرده بودند. پس از آن تصمیم می‌گیرند که به دانشگاه برگردند، اما در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی به شهادت می‌رسند. در این مستند به همزمانی خاکسپاری حاج قاسم، و شهادت زهرا و‌ محمد و سالگرد پدر زهرا که او هم در سانحه تصادف حین کمک به مردم کشته شده است، اشاره می‌شود. 

زهرا حسنی سعدی و محمدصالحه در سال ۹۶ ازدواج می‌کنند. بعد از مراسم عقد به گلزار شهدای کرمان می‌روند و در آنجا حاج قاسم سلیمانی را می‌بینند. حاج قاسم وقتی می‌فهمد عروس دختر شهیدی از دوستان سابق اوست از آنها دعوت می‌کند که با هم عکس یادگاری بگیرند. تقدیر چنین شد که درست ساعتی پس از تدفین پیکر مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، این زوج نخبه نیز در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی به مقام رفیع شهادت رسیدند.

«قصه این است» از زبان دوستان و خانواده‌های این دو شهید علمی است که علاوه بر پخش تصاویری از زندگی اجتماعی، سیاسی آنها در کانادا، خاطرات ایران و دستاوردهای علمی‌شان نیز نمایش داده می‌شود.

 

 

این مستند محصول مدرسه اندیشه و هنر است که فردا سه‌شنبه 19 دی ماه ساعت 23:20 از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1631055

مهمترین اخبار ایران و جهان: