نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 14:00

نواخته شدن زنگ انقلاب در بیش از ۶ هزار مدرسه استان کرمان

در آستانه چهل و پنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و آغاز دهه فجر، زنگ انقلاب اسلامی در بیش از ۶ هزار مدرسه سراسر استان کرمان نواخته شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، در آستانه چهل و پنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و آغاز دهه فجر، زنگ انقلاب اسلامی در بیش از 6 هزار مدرسه سراسر استان کرمان نواخته شد؛ مراسم نمادین نواختن زنگ انقلاب با حضور حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی؛ نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمان و جمعی از مسئولان استانی و دانش‌آموزان در هنرستان اندیشه نو شهر کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این آیین با گرامیداشت یاد شهدا و تبریک دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی سبب تحول در سه محور و حوزه مهم شد که نخستین این تحول‌ها در حوزه اخلاقی است.

وی با بیان اینکه این تحول در تمام حوزه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها قابل مشاهده و برگرفته از قرآن بود، افزود: تحول دیگر انقلاب اسلامی در عرصه علم و فناوری اتفاق افتاد و کشور ما در این بخش حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه حوزه حریت و آزادگی سومین تحولی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی رقم خورد، ادامه داد: لازمه این تحول ایثار و از خودگذشتگی است و شهدای ما نماد این تحول بزرگ هستند.

امام جمعه با بیان اینکه امروز کشور ما در یک جای امن قرار گرفته و کشورهای دیگر توان تهدید ایران را ندارند، گفت: امروز کشور از نظر قدرت در جایگاهی قرار دارد که زبان تهدید دیگر هیچ اثری ندارد.

افتتاح 44 مدرسه و 30 پروژه ورزشی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سه نفر از دانش‌آموزان هنرستان اندیشه نو در حادثه تروریستی کرمان، گفت: انقلاب اسلامی ایران در طول عمر خود فتنه‌های مختلفی به خود دیده که مهمترین آنها جنگ تحمیلی است.

رضا رضایی با اشاره به اینکه با جود این فتنه‌ها انقلاب اسلامی همواره بالنده به پیش می‌رود و پیشرفت‌های فراوانی در جنبه‌های مختلف در حال انجام است، افزود: همزمان با دهه فجر امسال، 44 مدرسه با 280 کلاس درس در استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد و 30 پروژه ورزشی نیز در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه 130 مدرسه نیز در ابتدای سال تحصیلی به بهره‌برداری رسیده است، افزود: از ابتدای دولت بیش از 260 مدرسه ساخته شده و 103 مدرسه نیز کلنگ‌زنی شده و یک مدرسه نیز همزمان با چهلم شهدای تروریستی در کرمان افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/511/

 
منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1655699

مهمترین اخبار ایران و جهان: