نیوز سیتی!
10 بهمن 1402 - 23:30

ادامه خاموشی‌ها در اوکراین با حملات پهپادی روسیه

ادامه حملات پهپادی روسیه به زیر ساخت‌های اوکراین به خاموشی‌های برق در مناطق مختلف این کشور منجر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات اوکراین روز سه شنبه گفتند که حمله شبانه روز گذشته پهپادهای روسیه به مناطقی از این کشور به خاموشی‌های برق منجر شده است.

به گزارش روزنامه «کی‌یف ایندیپندنت»  در یکی از حملات پهپادی روسیه به اوکراین در شبانه روز گذشته یک پست برق در استان «دنیپروپتروفسک» آسیب دید و باعث خاموشی در منطقه «چرنیهیو» شد.

نیروی هوایی روسیه نیز اعلام کرد که ۳۵ پهپاد را به اوکراین پرتاب کرد. بخشی از پهپادهای روسیه زیرساخت‌های انرژی و همچنین تاسیسات غیرنظامی و نظامی را نزدیک خط مقدم و مرز روسیه هدف قرار دادند.

«ناتالیا هومنیوک» ازمقام‌های نظامی اوکراین گفت:«روسیه فعالیت خود را متوقف نمی‌کند. مناطق مجاور به ویژه تحت تاثیر بمباران منظم و استفاده از پهپادها قرار می‌گیرند. روسیه این مولفه را به شدت تقویت کرده است.»

پهپادهای روسی پدافند هوایی اوکراین را گیج کرده‌اند زیرا شناسایی آنها از موشک سخت‌تر است.

چندی قبل، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد پهپادهای روسی «لانست» به عنوان یکی از قوی‌ترین تسلیحات در زرادخانه روسیه به دنبال عبور از پدافند هوایی اوکراین هستند.

این پهپاد توسط شرکت روسی «زالا ارو» تولید می‌شود. روسیه عمدتاً از پهپادهای لانست برای حمله به اهداف دور دست استفاده می‌کند به همین دلیل، استفاده از آن‌ها در عملیات شناسایی و حمله به توپخانه اوکراین به طور فزاینده‌ای افزایش پیدا کرده است.

هومنیوک گفت که روس‌ها از پهپادهایی با قابلیت پرتاب مهمات تکه تکه استفاده می‌کنند.

روسیه در زمستان ۲۰۲۲-۲۰۲۳، برای هدف قرار دادن زیرساخت های انرژی اوکراین حملات متعددی را تدارک دید که باعث قطعی‌های گسترده و آسیب به شبکه شد. روسیه در زمستان امسال نیز به راهبرد مشابهی ادامه داده حملات خود به تاسیسات انرژی را با سردتر شدن هوا تشدید کرده است.

«وادیم اسکیبیتسکی» رئیس رکن اطلاعات نظامی اوکراین گفت که حملات موشکی زمستانی روسیه عمدتاً مجتمع نظامی-صنعتی اوکراین را هدف قرار می‌دهد و این نشان دهنده تغییر نسبت به حملات زمستان گذشته به زیرساخت های انرژی است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1655055

مهمترین اخبار ایران و جهان: