نیوز سیتی!
14 آذر 1402 - 13:41

ثبت یک هزار و ۲۹۸ مورد ولادت در ایلام

مدیرکل ثبت احوال ایلام گفت: در ۲ ماه ابتدایی نیمه دوم سال، تعداد یک هزار و ۲۹۸ مورد ولادت در استان ایلام ثبت شده است.

نجم‌الدین خسروی مدیرکل ثبت احوال استان ایلام، ظهر سه‌شنبه ۱۴ آذرماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: از ابتدای مهرماه تا پایان آبان ماه سال جاری، تعداد ۶۱٠ مورد واقعه ازدواج در استان ایلام به‌ ثبت‌ رسیده است. 

وی افزود: بیشترین واقعه ازدواج در شهر ایلام با تعداد ۲٠۷ مورد و کمترین در شهرستان سیروان با تعداد ۱٠ مورد به ثبت رسیده است. 

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام ادامه داد: با توجه به اجرای سیاست‌های دولت در رابطه با جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، آمار ازدواج در ۲ ماهه ابتدای پاییز نسبت‌ به مدت مشابه سال قبل به میزان ۵/۵ درصد افزایش یافته است.

خسروی خاطرنشان کرد: همچنین در مدت یادشده تعداد یک‌ هزار و ۲۹۸ مورد ولادت در استان ایلام ثبت شده است که این مورد نیز با توجه به مشوقات فرزندآوری از جمله تسهیلات بانکی و اهدای زمین به خانواده‌های دارای ۳ فرزند نسبت‌ به مدت مشابه سال قبل به میزان ۱/۵ درصد افزایش یافته است. 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیشترین آمار ولادت در شهر ایلام با ۵۲۳ مورد و کمترین با ۱۵ مورد در شهرستان سیروان به ثبت رسیده است، تصریح کرد: در مدت یاد شده تعداد متوفیان کل استان ۴۲۷ نفر بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، جمعیت استان ایلام بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته بیش از ۶۱۲ هزار نفر است.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1594711

مهمترین اخبار ایران و جهان: