نیوز سیتی!
11 آذر 1402 - 15:07

اصفهان میزبان کاروان اهالی بهشت در ایام شهادت مادر سادات

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با اشاره به حضور ۱۲ شهید در ایام شهادت حضرت زهرا گفت: همزمان با شهادت حضرت زهرا اصفهان میزبان کاروان اهالی بهشت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد رضایی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در نشست ستاد بزرگداشت مراسم تشییع شهدای گمنام، با اشاره به نامگذاری سالروز شهادت حضرت زهرا(س) به عنوان روز «شهید گمنام»، اظهار داشت: هر ساله در این روز تشییع شهدای گمنام به صورت کشوری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد شهدای گمنام در طول هشت سال دفاع مقدس ۱۳ هزار شهید است که تا کنون قریب ۱۱ هزار شهید تفحص برخی شناسایی و برخی به صورت گمنام تدفین شده‌اند و حدود هزار پیکر شهید قابل تفحص نیستند و چیزی در حدود هزار شهید دیگر قابل تفحص هستند.

رضایی افزود: امسال در ایام‌ شهادت حضرت زهرا(س)، ایران اسلامی میزبان ۲۵۰ شهید گمنام است که از این تعداد ۱۲ پیکر مطهر وارد اصفهان می‌شود و در شهرستان‌های مختلف استان حضور خواهند یافت.

وی بیان داشت: برنامه فرهنگی کاروان اهالی بهشت با حضور ۱۰ پیکر پاک شهدا در شهرستان‌های استان از پنجشنبه ۱۶ آذر آغاز و تا ۲۵ آذرماه ادامه خواهد داشت.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان افزود: همزمان ۲ پیکر از شهدا در اصفهان حضور خواهند داشت و از ظهر پنجشنبه ۱۶ آذر تا ۲۵ آذر ماه مراسم مختلف در مدارس، مراکز دانشگاهی، مساجد، محلات و هیات مذهبی خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: همزمان با شب شهادت حضرت زهرا(س) مراسم وداع با شهدا در شهر اصفهان انجام خواهد شد و در صبح روز شهادت نیز پیکر ۱۲ شهید در اصفهان تشییع می‌شود.

رضایی خاطر نشان کرد: بعد از تشییع شهدا در اصفهان پنج شهید برای تدفین به شهرهای کاشان، فلاورجان، جرقوبه، فریدونشهر و شاهین شهر منتقل خواهند شد و هفت شهید دیگر در شهر اصفهان در مرکز صدا و سیما، تیپ ۴۴ و ۵۵ توپخانه ارتش و همچنین چهار پارک شهید رجایی، قلمستان، لاله و گل محمدی تدفین خواهد شد.


همچنین محمدعلی احمدی، فرماندار اصفهان در این مراسم گفت: هر موقع رسانه‌های بیگانه در این کشور موج ناامیدی را منتشر می‌کنند، خداوند نور امیدی می‌فرستد تا به ملت امید دهد و انقلاب اسلامی را تقویت کند.

وی ادامه داد: امسال در ایام شهادت حضرت زهرا(س) نیازمندیم دست خود را به سمت حضرت زهرا(س) و شهدای گمنام دراز کنیم و از آنها استمداد کنیم و برای باور هستیم که شهدای گمنام می‌توانند تحول‌ ایجاد کنند.

فرماندار اصفهان افزود: حضور شهدا گامی موثر و توشه‌ای ارزشمند برای اتصال به دلهای مردم به سمت مسیر شهدا و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی است.


وی همچنین خواستار تشکیل کمیته دانش آموزی در سطح مدارس به منظور برنامه ریزی هرچه بهتر برای استفاده از فیوضات این شهیدان است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1591255

مهمترین اخبار ایران و جهان: