نیوز سیتی!
29 مهر 1402 - 14:10

واگذاری ۹ کودک بد‌سرپرست و بی‌سرپرست به خانواده‌های جایگزین

سرپرست بهزیستی استان زنجان از واگذاری ۹ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست به خانواده‌های جایگزین در ۶ماهه نخست سال‌جاری خبر داد و گفت: بیش از ۴۰ کودک بی‌سرپرست و بد‌سرپرست در مراکز بهزیستی اقامت دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، روح‌الله خدابنده‌لو، سرپرست بهزیستی استان زنجان ظهر امروز در حاشیه بازدید از مراکز شبه‌خانواده تحت نظارت معاونت امور اجتماعی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ۴۰ کودک بی‌سرپرست و بد‌سرپرست در مراکز بهزیستی اقامت دارند، اظهار داشت: این کودکان و نوجوانان از گروه سنی صفر تا ۶ سالگی در شیرخوارگاه شهید بقا ثمین تاب نگهداری می‌شوند و در پایان ۶ سالگی به  سایر خانه‌های کودک و نوجوان انتقال می‌یابند.

سرپرست بهزیستی استان زنجان مراقبت از کودکان فاقد سرپرست مؤثر در خانه‌های شبانه‌روزی را یکی از حمایت‌های این سازمان  از کودکان اعلام کرد و گفت: بهزیستی علاوه بر نگهداری از چنین کودکانی در مراکز، به دو روش مراقبت و پرورش نزد خانواده زیستی (پدر، مادر، جد پدری و وصی و ...) یا خانواده جایگزین از کودکان حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: بهزیستی کودکان بی‌سرپرست و بد‌ سرپرست واگذار شده به خانواده‌های جایگزین را رها نکرده و نظارت خود بر نحوه نگهداری، تحصیل و... را به‌صورت دوره‌ای ادامه می‌دهد.  

خدابنده‌لو تصریح کرد: نزدیک به ۳۰۰ کودک و نوجوان تحت پوشش خدمات دفتر مراقبت در خانواده قرار دارند و به صورت ماهیانه امداد مالی دریافت کرده و همچنین از چرخه خدمات مددکاری، آموزشی و حمایتی بهزیستی نیز برخوردار هستند.

سرپرست بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه ۱۶ خانواده در نوبت فرزندپذیری هستند، یادآور شد: متقاضیان فرزندپذیری با مراجعه به ادارات بهزیستی شهرستان محل سکونت خود پس از اخذ مشاوره‌های لازم و آگاهی از شرایط و فرایند فرزندپذیری می‌توانند به سامانه http://adoption.behzisti.net مراجعه و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد : متقاضیانی که از طریق قانونی سرپرستی کودک زیر ۳ سال را بر عهده گیرند از مزایای حمایتی حق اولاد و مرخصی دوره مراقبت (معادل مرخصی دوره زایمان) بهره‌مند می‌شوند و کودک و نوجوان تحت سرپرستی نیز از مجموعه مزایای بیمه و بیمه‌های تکمیلی و مقررات قانونی برخوردار خواهند شد.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1545199

مهمترین اخبار ایران و جهان: