نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 20:10

طرح راهداری زمستانه در گلستان آغاز شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از آغاز طرح راهداری زمستانه در راه‌های استان خبرداد و گفت: 270 راهدار در جاده های گلستان آماده خدمات رسانی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، عادل مصدقی، عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد: طرح محوری راهداری زمستانه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان همزمان با رژه ماشین آلات راهداری و ناوگان دستگاه‌های خدمات رسان در محل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان آغاز شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان افزود: در زمستان امسال 270 نیرو و عوامل راهداری ستادی و شهرستانی و 170 ناوگان راهداری در 26 باب راهدارخانه و ادارات تابعه شهرستانی و ستاد آماده خدمات رسانی به کاربران جاده ای هستند.

مصدقی با بیان اینکه راهداری از وظایف ذاتی اداره کل است که در فصول مختلف سال در قالب های مختلف اجرا می شود، ادامه داد: استان گلستان بالغ بر پنج هزار و 251 کیلومتر انواع راه دارد که هزار و 700 کیلومتر آن برفگیر است و عملیات راهداری هم در این محورها و 817 گردنه برف‌گیر  انجام می‌شود.

به گفته وی، برای ایمن سازی راه‌ها در فصل زمستان امسال 6 هزار تن شن و نمک خریداری و در راهدارخانه ها و انبارهای شن و نمک شهرستان ها ذخیره سازی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: برای مقابله بهتر با بحران‌های احتمالی زمستان امسال هماهنگی های ستادی و شهرستانی و مدیریت بحران استان اعم از آماده سازی و به روز رسانی ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین و نیروها با ورود سامانه های بارشی فصل پاییز انجام شده تا در مسیرها و محورهای حساس و سیل گیر استان شاهد کمترین انسداد و تخریب و آسیب ها باشیم.

پایان پیام/83026

منبع: فارس
شناسه خبر: 1604199

مهمترین اخبار ایران و جهان: