نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 14:03

پیش‌ثبت‌نام انتخابات آتی مجلس هفته آینده آغاز می‌شود

ارومیه - رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان‌غربی از آغاز پیش‌ثبت‌نام انتخابات آتی مجلس از روز دوشنبه ۱۶ مرداد، خبر داد و گفت: متقاضیان تا ۲۲ مرداد جاری فرصت دارند، این اقدام را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا ابراهیمی در این زمینه اظهار کرد: ساعت انجام پیش ثبت نام طی هفت روز اجرای این طرح، هشت صبح تا ۶ عصر پیش بینی شده است.

وی افزود: طبق اطلاعیه شماره ۵ ستاد انتخابات وزارت کشور و با توجه به ابلاغ قانون اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، متقاضیان داوطلبی نمایندگی باید از طریق پنجره واحد وزارت کشور به آدرس keshvar.moi.ir به لینک «ثبت درخواست متقاضیان داوطلبی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی» وارد و با تکمیل اطلاعات و مدارک مورد نیاز درخواست خود (پیش ثبت نام) را ثبت کنند.

ابراهیمی ادامه داد: تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر، تصویر کارت یا گواهی پایان خدمت وظیفه عمومی و یا کارت معافیت دائمی برای آقایان با سن کمتر از ۵۰ سال، تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی از جمله مدارکی است که باید بارگذاری شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی اضافه کرد: متقاضیان در خارج از کشور با مراجعه به سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها یا نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران، به ثبت اطلاعات و بارگذاری مدارک خود اقدام کنند.

ابراهیمی با بیان اینکه داشتن حداقل ۳۰ سال و حداکثر ۷۵ سال تمام، اولین شرط ثبت نام در این دوره است، گفت: داشتن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد یا معادل آن، ممنوعیت ثبت درخواست توسط اتباع ایرانی که اقامت دائم کشور دیگری را دارند، ممنوعیت ثبت درخواست توسط اتباع ایرانی که تابعیت کشور دیگری را داشته یا دارند و ممنوعیت ثبت درخواست برای افرادی که تابعیت ایرانی کسب کرده‌اند، از دیگر مواردی است که باید رعایت شود.

وی یادآور شد: البته جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و رزمندگانی که حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه را دارند، از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار شده و هر دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز معادل یک مقطع تحصیلی محاسبه می‌شود.

ابراهیمی تاکید کرد: طبق قانون، متقاضیانی که در مهلت مقرر در سامانه، درخواست خود را ثبت نکنند یا شناسه رهگیری نگیرند و یا مطابق بررسی دستگاه‌های مربوطه شرایط لازم برای داوطلب شدن را نداشته باشند، نمی‌توانند در مرحله بعد، به عنوان داوطلب نمایندگی، ثبت نام خود را نهایی کنند.

انتخابات سراسری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱ اسفند امسال برگزار خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1419799

مهمترین اخبار ایران و جهان: