نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 13:35

حکیم: اهانت به مقدسات ادیان آسمانی نقض صریح قوانین بین‌المللی است

رئیس جریان حکمت ملی عراق در اظهاراتی اهانت به کتب مقدس ادیان الهی را ناقض قوانین و عرف‌های بین‌المللی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی عراق، «سید عمار حکیم» رئیس جریان حکمت ملی عراق در واکنش به صدور مجوز از جانب دانمارک برای تکرار اهانت به قرآن، گفت: صدور مجوز از جانب دانمارک برای تکرار اقدام زشتی که پیش‌تر در سوئد انجام شده بود و اجازه یافتن گروهی افراط‌گرا و ضد اسلامی برای آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم و پرچم عراق در برابر سفارت عراق در کپنهاگ را به شدت محکوم و تقبیح می‌کنیم.

وی افزود: پافشاری برخی کشورها که پیش‌تر کشورهایی صلح‌طلب و دموکراتیک دانسته می‌شدند در اهانت به مقدسات ادیان آسمانی نقض صریح قوانین و عرف‌های بین‌المللی به خصوص میثاق جهانی منع اهانت به ادیان و باورهاست.

رئیس جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد که این رفتارها نشان‌دهنده وجود یک برنامه حساب‌شده و افراط‌گرایانه برای از میان بردن وفاق جهانی و نفرت‌پراکنی میان ملت‌هاست که باید نسبت به طرح‌های مشکوک آن برحذر بود.

حکیم از شورای امنیت و سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب و همه فعالان دینی و سیاسی در جهان خواست که در قبال این اقدامات که احساسات دو میلیارد مسلمان در جهان را جریحه‌دار می‌کند به‌صورت قاطع و مسالمت‌آمیز متناسب با آموزه‌های قرآن کریم موضع بگیرند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1401199

مهمترین اخبار ایران و جهان: