نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 07:41

مقتدایی: مشارکت در انتخابات یک رسالت ملی و بین‌نسلی است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات اسفندماه سالجاری، گفت: مشارکت مردم در کنار برگزاری انتخابات پرنشاط، یک رسالت ملی و حتی بین‌نسلی است که آثار آن می‌تواند برای نسل‌های آینده نیز اثرگذار باشد.

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات اسفندماه سالجاری، گفت: انتخابات، یک موضوع ملی است و نباید آن را در سطح مباحث حزبی و محلی و منطقه‌ای و اختلافات داخلی تقلیل دهیم.

مقتدایی تصریح کرد: واقعیت آن است که رکن مردم‌سالاری در قانون اساسی ایران بسیار برجسته است و قانون اساسی ایران حدود و مرزها را مشخص کرده‌است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: انتخابات مجلس و مباحث پیرامون آن، بخش قابل‌توجهی از قانون اساسی را به خود اختصاص داده است و زدودن زنگارهای استبداد، توسط مجلس شورای اسلامی راهبری می‌شود و این در مقدمه قانون اساسی در اصول و مواد مرتبط با آن‌چه قانون شده‌، متجلی است.

مقتدایی تأکید کرد: همه دستگاه‌ها، همه قوا و کلیت نظام در خدمت مردم‌سالاری دینی و تحقق آن هستند و این خون‌بهای شهیدان است.

وی افزود: بنابراین، مشارکت مردم در کنار برگزاری انتخابات سالم و پرنشاط و اثرگذار و دستیابی به اهدافی که از برگزاری انتخابات حاصل می‌شود، یک رسالت ملی و حتی بین نسلی است که آثار آن می‌تواند برای نسل‌های آینده نیز اثرگذار باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یادآور شد: اگرچه احزاب و جریان‌ها و گروه‌ها و ائتلاف‌ها و نظایر آن شکل می‌گیرد، اما کلیت انتخابات، یک رسالت عظیم ملی است که همگان باید به آن توجه داشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در این‌ میان، نمایندگان مجلس، باید زمینه مشارکت حداکثری را ایجاد کنند و دولت نیز باید در بالاترین سطح بهترین انتخابات را برگزار کند و مردم در این راستا، از سویی ناظر بر اعمال و رفتار قوا هستند و هم خلاق و کنش‌گر برای تأمین نیاز انقلاب و حال و آینده آن از مسیر بهره‌گیری از ابزار انتخابات خواهند بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1436499

مهمترین اخبار ایران و جهان: