نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 15:54

تشکیل سازمان مردم‌نهاد با حضور نخبگان دانشگاهی ضرورت دارد

شهرکرد_سرپرست دفتر امور اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ظرفیتی در استان وجود دارد که افراد صاحب نظر و نخبه دور هم جمع شوند و یک سازمان مردم نهاد و تشکل مردمی شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام خواجوی ظهر پنجشنبه در نشست استاندار چهارمحال و بختیاری با نخبگان دانشگاهی با اشاره به برگزاری جلسه هیأت اندیشه ورز متشکل از اساتید دانشگاه جهت بررسی آسیب‌های اجتماع، اظهار کرد: یک ایراد اساسی نداشتن ایده و عدم آسیب شناسی دقیق است.

وی با اشاره به هفته تشکل‌ها، افزود: ظرفیتی در استانداری و فرمانداری‌ها وجود دارد که افراد صاحب نظر و نخبه که در مسائل خاص می‌توانند به استان کمک کنند، دور هم جمع شوند و یک سازمان مردم نهاد و تشکل مردمی شکل بگیرد.

سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جای نخبگان در بخش تشکل‌ها خالی است، ادامه داد: امکان آسیب‌شناسی و استفاده از سازمان‌های دارای تخصص و توزیع مسئله بین تشکل‌ها و زمینه حمایتی فراهم است.

خواجوی عنوان کرد: ماهانه جلسات کارگروه ماده ۱۴ شورای تشکل‌ها برگزار می‌شود و ۶ گروه جدید در حال بررسی ارائه مجوز است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اجتماعی نقش و وظیفه برای ادارات وجود دارد اما همگرایی وجود ندارد و ادارات یکدیگر را نمی‌فهمند، کارها هرچند دارای ضعف و آسیب است لیکن باید بتوان آسیب‌ها را بر طرف کرد تا همگرایی بیشتر شود و با ایده‌های نخبگان بتوان در میسر توسعه استان گام برداشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1435699

مهمترین اخبار ایران و جهان: