نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 20:26

هشدار زرد هواشناسی اصفهان درباره تشدید آلودگی هوا تا پایان هفته

اصفهان- اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره وقوع تندباد لحظه‌ای، خیزش گردوخاک و تشدید آلودگی هوا هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان امروز با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به وزش باد، وقوع تندباد لحظه‌ای و خیزش گردوخاک در مناطق شمال و شرق استان از فردا سه‌شنبه تا روز پنج شنبه پنجم مردادماه هشدار داد.‌

براساس این اطلاعیه طی فردا و روز چهارشنبه باد و گردوخاک مناطق شمال استان بویژه مناطق همجوار با استان قم، کاشان، آران و بیدگل، بادرود و نطنز را در بر می‌گیرد و طی روز پنجشنبه در مناطق شرق استان از جمله خوروبیابانک، چوپانان و اردستان و مناطق شمالی همجوار با استان قم ادامه می‌یابد و منجر به کاهش شعاع دید، بالارفتن عدد شاخص کیفیت هوا و قرار گرفتن در شرایط ناسالم می‌شود؛ همچنین آسیب به سازه‌های موقت و احتمال شکستن درختان فرسوده و کهنسال و نهال‌ها وجود دارد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان توصیه کرده است که شهروندان بویژه گروه‌های آسیب پذیر مانند سالمندان، افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان از حضور و فعالیت در فضای باز خودداری کنند.

در این اطلاعیه همچنین بر لزوم مستحکم کردن سازه‌های موقت، استفاده از بادگیر و قیم در باغات، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره طی این مدت تاکید کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1398955

مهمترین اخبار ایران و جهان: