نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 18:25

کشته شدن 2 نظامی و 3 تروریست در پاکستان

منابع خبری از کشته شدن چند نظامی و تروریست در جریان درگیری‌ها در نقاط مختلف پاکستان خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه ناآرامی‌ها در پاکستان منابع خبری عصر چهارشنبه به وقت تهران از کشته شدن چند نظامی و تروریست خبر دادند.

به گزارش وبگاه «رادیو اروپای آزاد» پاکستان اعلام کرد که 2 نظامی و سه تروریست در درگیری‌های جداگانه در مناطق «کویته»، «ژوب» و «قلات» در ایالت بلوچستان کشته شدند.

«ارتش آزادی بخش بلوچ»، یکی از برجسته‌ترین گروه تروریستی در  پاکستان، مسئولیت حملات در کویته و قلات را بر عهده گرفته است.

ایالت بلوچستان کم جمعیت است، اما از نظر منابع طبیعی مانند مس، طلا و گاز طبیعی غنی بوده و با بی‌ثباتی و خشونت مواجه است.

شبکه خبری «سما» نیز گزارش کرد که در حمله‌ای دیگر در روز چهارشنبه یک مهاجم انتحاری خود را  نزدیک خودروی پلیس در شهر «باجور» منفجر کرد. در جریان این حمله انتحاری مامور پلیس مجروح شده است.

 

منابع خبری روز  سه شنبه نیز  از بمبگذاری انتحاری در غرب این کشور خبر دادند. این انفجار در منطقه «بالگاتار» در شهر«تربت» رخ داد و طی آن ۷ نفر کشته شدند. «اسحاق بلوچ» رئیس شورای اتحادیه «یو سی» نیز در بین کشته شدگان بود . شهر تربت در شهرستان «کچ» قرار دارد.

بلوچستان و شمال غربی استان «خیبر پختونخوا» هم مرز با افغانستان، اخیرا شاهد افزایش چشمگیر حملات شبه نظامیان بوده‌اند.

مقامات محلی گفتند که انفجار زمانی رخ داد که یک خودرو در حال عبور از بالگاتار بود و بمبی توسط دستگاه کنترل از راه دور منفجر شد. هنوز هیچ گروهی مسئولین این انفجار را بر عهده نگرفته است.

چندی قبل نیز طی یک انفجار توسط تروریست‌های داعش ۶۳ نفر جان باختند و ۱۲۳ نفر مجروح شدند. این حمله نگرانی‌های امنیتی را پیش از انتخابات عمومی که نوامبر برگزار می‌شود، افزایش داده است.

ارتش پاکستان اعلام کرده که در عملیات ضد تروریستی در سال جاری در مجموع ۱۴۳ پرسنل امنیتی کشته و ۱۲۴ نفر زخمی شده‌اند. ارتش پاکستان اخیرا نیز از کمین تروریست‌ها علیه نیروهای امنیتی و کشته و مجروح شدن چند نظامی در ایالت «بلوچستان» در جنوب غربی پاکستان خبر داد

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434455

مهمترین اخبار ایران و جهان: