نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 08:36

اتاق بازرگانی سمنان از حقوق مؤدیان مالیاتی دفاع می‌کند

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: نمایندگان اتاق بازرگانی باید به مسائل روز و دستورالعمل‌های جدید مالیاتی آگاهی داشته باشند تا بتوانند از حقوق مؤدیان دفاع کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌اصغر جمعه‌ای، نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان صبح امروز در جلسه کمیسیون مالیات و بیمه اتاق بازرگانی سمنان اظهار کرد: نمایندگان اتاق وظایف مهمی بر عهده دارند و یکی از آنها، حمایت قانونی از مؤدیان و فعالان اقتصادی است.

وی افزود: نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان در امور مالیاتی باید به مسائل روز و دستورالعمل‌های جدید مالیاتی آگاهی داشته باشند تا بتوانند از حقوق مؤدیان دفاع کنند و قبول این مسؤولیت بسیار حائز اهمیت است.

عبدالحمید دربانیان، رئیس کمیسیون مالیات و بیمه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان نیز در مورد بروز بودن نمایندگان اتاق در امور مالیاتی و اینکه ارائه مطالب و مشکلات در کمیسیون می‌تواند راهکارهای مناسبی را در اختیار نمایندگان اتاق و فعالان اقتصادی قرار دهد، از آنان خواست تا تعامل خود را با کمیسیون‌های اتاق بیشتر کنند.

بر اساس این گزارش، اعضای کمیسیون و نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان در زمینه تعدد پرونده‌ها در هیأت‌ها، عدم ارائه فاکتور، عدم استقلال هیأت‌ها، عدم تناسب زمان برگزاری جلسات هیأت با عنایت به تغییر ساعت در تابستان، عدم اطلاع کافی نماینده دادگستری در جلسه، مشکل سواد مالیاتی و عدم آگاهی مؤدیان به امور حسابداری، عدم حضور قضات در هیأت، عدم وجود مرکز مشاوره در مورد لایحه نویسی برای مؤدیان در دامغان، عدم آموزش به مؤدیان در زمینه سامانه پایانه فروشگاهی و برخی سؤالات در مورد سامانه پایانه فروشگاهی و پنجره واحد مالیاتی در مورد ثبت اعتراض بحث و تبادل‌نظر شد.

همچنین مقرر شد؛ برای آشنایی فعالان اقتصادی و مؤدیان، کارگاه‌های آموزشی «پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان» در چهار شهرستان استان سمنان با همکاری سازمان امور مالیاتی استان سمنان برگزار شود.

به گزارش فارس، نخستین نشست کمیسیون مالیات و تأمین اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان در دوره دهم با حضور صاحب‌نظران و کارشناسان بخش خصوصی و دولتی در سالن جلسات اتاق بازرگانی با چهار دستور کار بحث و بررسی در مورد بررسی مشکلات نمایندگان بند سه در جلسات هیأت، تشریح فرآیند اجرایی پایانه فروشگاهی و سامانه مؤدیان، وحدت رویه بین نمایندگان بند سه در بررسی پرونده‌ها و موضوعات مطرح شده مالیاتی در برنامه هفتم توسعه برگزار شد. 

پایان پیام/۷۴۰۰۷ /م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1433211

مهمترین اخبار ایران و جهان: