نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 16:47

نصب مه‌پاش در هوای 46 درجه بین‌الحرمین برای عزاداری عاشورا+فیلم

خادمان حرم‌های امام حسین و حضرت عباس علیهماالسلام با توجه به گرمای هوا در کربلا، اقدام به نصب مه‌پاش در بین‌الحرمین کردند. یکی از خادمان حرم حسینی می‌گوید: این اقدام برای رفاه عزاداران به ویژه در روز عاشورا انجام شده است.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، با افزایش دمای هوا در کربلا، خادمان حرم امام حسین و حضرت عباس علیهماالسلام مه‌پاش‌هایی در بین‌الحرمین نصب کردند تا از گرمای هوا بکاهند.

این مه‌پاش‌ها در زمان حضور زائران و از حوالی ظهر روشن می‌شود. یکی از خادمان حرم امام حسین علیه‌السلام می‌گوید: مه‌پاش‌های بین‌الحرمین به منظور رفاه حال عزاداران به ویژه در مراسم روز عاشورا نصب شده است.

نصب مه‌پاش در بین‌الحرمین

روز گذشته نیز بین‌الحرمین مفروش شد و موکب‌های قرمز در این مکان مقدس نصب شد تا برای عزاداری روز عاشورا آماده شود.

در عراق فردا (شنبه) عاشوراست و دسته عزاداری طویریج در این روز هروله‌کنان با پای پیاده به سوی حرم سیدالشهدا علیه‌السلام مشرف شده و پس از آن به زیارت حرم حضرت عباس علیه‌السلام می‌روند.

بین‌الحرمین شب گذشته

به گزارش فارس، دمای هوا در کربلا در روزهای اخیر به بیش از ۴۶ درجه نیز رسیده است. با این وجود، زائران و عزاداران حسینی در ساعات مختلف به عزاذاری می‌پردازند. البته موکب‌های پذیرایی از زائران هم فعال هستند و بین زائران در کنار غذا، نوشیدنی سرد هم توزیع می‌کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1413199

مهمترین اخبار ایران و جهان: