نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 15:49

کمیته فنی نظارت بر راهنمایان گردشگری در اردبیل تشکیل شد

اردبیل-معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: کمیته فنی نظارت بر راهنمایان گردشگری با هدف صدور کارت راهنمای گردشگری بین‌المللی در اردبیل تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی نجار قابل ظهر یکشنبه در نشست با راهنمایان گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: کمیته فنی نظارت بر راهنمایان گردشگری با هدف صدور کارت راهنمای گردشگری بین‌المللی در اردبیل تشکیل شد.

وی با اشاره به بررسی پرونده ۴ متقاضی کارت راهنمای گردشگری بین‌المللی در این کمیته ادامه داد: پرونده این چهار متقاضی دریافت کارت راهنمای گردشگری بین‌المللی بررسی و مصاحبه عملی از این افراد انجام شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل خاطرنشان کرد: ۳ نفر از حاضرین در این جلسه متقاضی صدور کارت راهنمای گردشگری بین‌المللی در رشته طبیعت‌گردی و یک نفر نیز متقاضی کارت راهنمای گردشگری بین‌المللی فرهنگی بود.

نجار قابل با بیان اینکه اعضای کمیته فنی با رزومه و نمره کتبی داوطلبان را بررسی کردند، گفت: همچنین با برگزاری آزمون عملی، صلاحیت متقاضیان برای دریافت کارت راهنمای گردشگری را مورد بررسی قرار دادند که در صورت کسب حدنصاب لازم کارت رسمی برای متقاضیان صادر می‌شود.

وی افزود: راهنمایان گردشگری یکی از نیازهای اصلی صنعت گردشگری در هر منطقه هستند و تلاش می‌کنیم با آموزش کافی و با سنجش متقاضیان، نیروی انسانی متخصص را در این حوزه داشته باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1428955

مهمترین اخبار ایران و جهان: