نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 08:20

نامگذاری ۴۴ کتابخانه کانون پرورش فکری همدان به نام شهدای نوجوان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از نامگذاری ۴۴ کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به نام شهدای نوجوان خبر داد.

 معصومه ابراهیمی‌هژیر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با گلایه از اینکه متاسفانه حوزه کودک و نوجوان چندان که باید مورد توجه نبوده است اظهار کرد: برای فعالان این حوزه و دغدغه‌مندان این عرصه نقش جهادگری آن هم به صورت تبیین و الگوسازی در دو جنبه علمی و هنری باید مورد توجه باشد.

وی با تاکید با آشناسازی کودکان و نوجوانان با مفاهیم جبهه و جهاد و شهید گفت: کار برای شهدا باید از خانواده آغاز شود تا تاثیر لازم را روی کودکان و نوجوانان داشته باشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان گفت: کانون نیازمند ظرفیت تبلیغی آموزش و پرورش و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی برای اعلام برنامه‌های خود به ویژه در حوزه شهداست که اگر این بازوی تبلیغاتی تقویت نشود خیلی از پویش‌ها و برنامه‌ها در سطح اعضای کانون باقی می‌ماند و به طور وسیع نمی‌توان در جامعه دانش‌آموزی کار انجام داد.

وی با اشاره به اصل عدالت‌محوری به عنوان یکی از شعارهای کانون افزود: ما با نام و یاد شهدا تاکنون ۴۸ برنامه با عنوان" پیک امید"  در روستاهای محروم استان داشتیم و برنامه‌هایی چون پخش فیلم و انیمیشن، قصه‌گویی، آموزش سفالگری، نقاشی و بازی‌های بومی _ محلی در جهت ایجاد لحظاتی خوش و ماندگار برای کودکان و نوجوانان برگزار کردیم.

ابراهیمی‌هژیر ادامه داد: در کانون طرح کتاب‌سازی در خصوص شهدا را داریم که خود بچه‌ها در مورد شهید منطقه خودشان کتاب نوشته و تصویرسازی کرده و در قفسه‌ای که به نام شهدا تعبیه شده برای استفاده دیگران قرار می‌دهند.

وی به برنامه‌های اجرا شده کانون پرورش فکری که مسئولیت کمیته کودک و نوجوان کنگره ۸ هزار شهید استان را دارد پرداخت و تاکید کرد: ۱۴ هزار جلد کتاب کودک و نوجوان به نیابت از شهدا با راه‌اندازی ۱۰ کاروان کتاب در سطح استان به یاد شهدای هر شهرستان عرضه شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان بیان کرد: اجرای پویش "نوه‌های شهید" در راستای گرامیداشت شهدای استان را داریم که در آن، نوه‌های شهید در قالب هنرهای تجسمی شامل نقاشی، تصویرگری، نماهنگ، دلنوشته و خوشنویسی پدربزرگ شهید خود را به همسالان خود معرفی می‌کنند که برای ارسال آثار تا تاریخ ۲۰ شهریور فرصت دارد.

وی از اجرای مسابقه قصه‌گویی «قصه‌هایی از شهدای همدان» خبر داد و افزود: پوستر و فراخوان این مسابقه جذاب برای عموم ارسال شده و کودکان، نوجوانان، پدران، مادران، پدربزرگ، مادربزرگ، مربیان و اولیای تربیتی تا ۲۰شهریور می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند. 

ابراهیمی‌هژیر با اشاره به اجرای برنامه سلاله‌ها افزود: این برنامه به منظور تکریم خانواده‌های معظم شهدا و پاسداشت ارزش‌های دفاع مقدس از اسفند سال ۱۴۰۱ هر ماه یکبار انجام شده که این برنامه با حضور همسر، فرزندان و نوه‌های شهید و همچنین همراهی نمایندگان دفتر امور زنان و خانواده استانداری، بنیاد حفظ آثار، بنیاد شهید و مشاورامور بانوان فرمانداری در منزل شهید اجرا می‌شود.

وی تفاوت این دیدار با دیگر دیدارهای خانواده‌های شهدا را در حضور نوه‌های شهید دانست که در کنار تقدیر از همسر شهید، تک تک نوه‌های شهید از طرف کانون تقدیر می‌شوند. 

ابراهیمی‌هژیر گفت: دیدار با ۱۱ خانواده معظم نوجوان شهید در شهرهای همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان و کبودرآهنگ برنامه‌ریزی شده که در روزهای آتی اجرا می‌شود. 

وی به آثار شعر و داستان مربیان، کودکان و نوجوانان در حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: این برنامه با هدف نشر ارزش‌های دفاع مقدس و حمایت از نویسندگان در راستای کنگره ۸ هزار شهید استان انجام گرفته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: منتظر جواب کارگروه تألیف نشر برای چاپ هستیم که انشاءالله تا زمان کنگره تعدادی از آنها به چاپ برسد که شامل هشت داستان، سه مجموعه شعر و سه کتاب کوچه خاطرات است. 

وی ادامه داد: برنامه نقاشی همگانی "گل‌دخترا" با همکاری کمیته بانوان کنگره ۸ هزار شهید و امور بانوان استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی استان در بلوار ارم با حضور ۳ هزار دانش آموز دختر و یک‌هزار و 200 نفر از خانواده ها با محوریت وصیت نامه شهدا، روز دختر، خانواده و عفاف و حجاب برگزار شد و برگزاری نمایشگاه عکس شهدا از دیگر برنامه‌ها بود.

ابراهیمی‌هژیر از غبارروبی مزار شهدا توسط ۳۱ کتابخانه کانون پرورش فکری توسط کودکان و نوجوانان خبر داد و بیان کرد: افتتاح کتابخانه و اهدای ۳ هزار کتاب به مدارس روستایی محروم و کم‌برخوردار به نام شهید همان روستا را در داشته‌ایم.

وی گفت: نامگذاری ۴۴ کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان به نام شهدای نوجوان ودعوت از تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کشور برای حضور در همدان و اجرای تئاتر مناسبتی همزمان با کنگره در دستور کار است.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1429799

مهمترین اخبار ایران و جهان: