نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 07:51

اربعین، باید به حرکتی شتابان به سوی ظهور منتهی شود

نماینده تشکل‌ها و فعالان مردمی در ستاد مرکزی اربعین گفت: ان‌شاءالله راهپیمایی عظیم اربعین به پشتیبانی لشکر ظهور(عج) منتهی می‌شود؛ باید فتح الفتوحی در جبهه عالم شود و آن موقع است که اربعین واقعا شناخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حسین یکتا نماینده تشکل‌ها و فعالان مردمی در ستاد مرکزی اربعین در نشستی با محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه ضمن تأکید بر مردمی بودن و ماندن اربعین، اظهار کرد: کرمانشاه برای اینجانب در سه مقطع شناخته شده است، شناخت اول به سال ۱۳۶۰ فضای جبهه و جنگ و بازی دراز برمی‌گردد، شناخت دوم مربوط به سال ۱۳۸۴ در فضای راهیان نور و تکمیل فضاهای زیارتی است و یک دوره هم این استان را با صبر و تحملی که از این مردم در زلزله آبان ماه ۱۳۹۶ سراغ دارم، می‌شناسم.

*استقبال گسترده زوار اربعین از مسیر خسروی 

وی از رضایت زائران از مرز خسروی سخن گفت و افزود: طی گفت‌وگویی که با زائران مرز خسروی داشتم از راحت‌تر بودن و امن‌تر بودن مسیر رضایت داشتند که این سبب می‌شود مردم روزبه‌روز بیشتر به سمت این مرز روی آورند. 

نماینده تشکل‌ها و فعالان مردمی در ستاد مرکزی اربعین با اشاره به ادامه تردد زوار امام حسین(ع) از مرز خسروی، گفت: به برکت اربعین و دوستی و همدلی ملت ایران و عراق و همچنین به میدان‌آوری امکانات لجستیکی هر دو کشور، روزبه‌روز جمعیت زائران افزایش پیدا خواهد کرد و ان‌شاءالله این مسیر اربعین به پشتیبانی لشکر ظهور(عج) منتهی می‌شود؛ باید فتح الفتوحی در جبهه عالم شود و  آن موقع است که اربعین واقعا شناخته می‌شود.

*پیاده‌روی اربعین موجب تقویت گفتمان انقلاب اسلامی می‌شود

یکتا اشاره‌ای به ساماندهی انواع سلایق، مذاهب، قومیت‌ها و قبایل در راهپیمایی عظیم اربعین داشت و خاطرنشان کرد: در این حرکت عظیم بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری «ید واحده» شویم.

وی با تأکید بر ساری و جاری بودن ستاد اربعین و بسط و نشر دادن گفتمان‌های برتر انقلاب در این حرکت عظیم، اضافه کرد: اربعین همان زندگی مهدوی و برادری و یکدلی مردم را به ما نشان می‌دهد. مسئله اربعین مسئله صرفا مربوط به استانداری و بخش‌های امنیتی، صنفی و جغرافیایی نیست و باید بین‌المللی به آن نگاه کرد.

نماینده تشکل‌ها و فعالان مردمی در ستاد مرکزی اربعین افزود: اربعین خدمت بدون منت است. این خدمت نباید مختص فقط این ایام باشد و باید به داخل شهرها و محل‌ها برود و در پس آن‌یک مشکلی از مشکلات محلات حل کند. درواقع ایام اربعین باید جمع تمام کارهایی باشد که در طول سال انجام داده‌ایم و اربعینی‌ها کسانی هستند که کار مردمی می‌کنند و به حل مسائل اجتماعی می‌پردازند.

*جایگاه اربعین در تمدن‌سازی

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه نیز در ادامه  ضمن تأکید بر جدی گرفتن نگاه کلان به اربعین، تصریح کرد: حسب کلام مقام معظم رهبری که فرمودند «اربعین نقطه تحول و ایجاد تمدن اسلامی است»، باید این‌طور به این حرکت عظیم نگاه کنیم.

وی افزود: اگر مسیر تمدن اسلامی را می‌خواستیم به‌صورت عادی پیش ببریم، قطعا زمان زیادی برای تحقق این مهم می‌طلبید، اما بحمدالله اربعین به‌طور معجزه‌وار می‌تواند این زمان را کوتاه کند. نگاه تمدنی به اربعین باید در مردم نهادینه شود.

*اربعین امسال برکات خوبی برای کرمانشاه داشت

استاندار کرمانشاه ادامه داد: ما باید با کسب تجربه‌های گذشته در اربعین، قدم‌های بعدی را برداریم. تجربه‌نگاری کارهای مردمی در اربعین بسیار کمک‌کننده است و در این تجربه نگاری، تجربه‌های استان‌های دیگر نیز افزوده شود.

 صحرایی افزود: به برکت این اربعین؛ بخش مهمی از کمبود امکاناتی که در استان وجود دارد، جبران خواهد شد؛ به‌واسطه اربعین برکت‌های فراوانی به استان کرمانشاه آمده است.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1485711

مهمترین اخبار ایران و جهان: