نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 12:54

آخرین وضعیت مرز خسروی/ موج بازگشت به کشور آغاز شد

کرمانشاه- آخرین وضعیت مرز خسروی نشان دهنده این است که تردد به صورت روان از پایانه مرزی خسروی در جریان است همچنین بر اساس آمار موج بازگشت زائران به کشور از مرز خسروی آغاز شده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها-یحیی بیابادی: مرز خسروی که از دیرباز به «دروازه عتبات» شهره بوده است این روزها میزبان بیش از نیم میلیون زائر حسینی است که این مرز را برای تردد به کربلای معلی در ایام منتهی به اربعین انتخاب کرده اند.

حماسه عظیم پیاده روی اربعین که هر ساله میلیون‌ها زائر را از کشور اسلامی ایران به سمت خود می‌کشد، امسال نیز بیش از ۳ میلیون زائر را از ایران اسلامی به کشور عراق و سرزمین کربلا کشاند.

مرز خسروی که زیرساخت‌های مناسبی برای تردد زوار در آن فراهم شده بود را شاید بتوان به گواه زائرانی که تردد از این مرز را تجربه کردند، بهترین و آماده‌ترین مرز برای تردد نامید.

زیرساخت‌های آماده جاده‌ای، خدمات برجسته پارکینگی و حمل و نقلی تا نقطه صفر مرزی، کمترین پیاده روی تا گذر از گیت های گذرنامه، تردد بدون وقفه و ازدحام، آمادگی موکب‌های اسکان و پذیرایی در این سو و آن سوی مرز، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، فراهم بودن امکانات خودرویی در کشور عراق برای سفر به نقاط مختلف کشور عراق و… همه و همه دست به دست هم داده بود تا خاطره خوبی از سفر به کربلا در اربعین ۱۴۰۲ برای زائران به یادگار بماند.

سردار احمدرضا رادان فرمانده انتظامی کل کشور صبح جمعه در بازدید از پایانه مرزی خسروی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: زائران اربعین از مرزهای چندگانه در کشور با امنیت کامل، آرامش همچنین زیرساخت‌های مناسبی که در دولت انقلابی فراهم شده تردد دارند.

وی افزود: خروج زائران ایرانی از مرزهای کشور از مرز ۳ میلیون نفر گذشته و بیش از یک میلیون نفر نیز به کشور بازگشته‌اند.

تردد بیش از ۶۰۰ هزار زائر از مرز خسروی

فرمانده انتظامی کل کشور با اشاره به آمار تردد از مرز خسروی، تصریح کرد: تا ساعت ۱۰ صبح روز جمعه تعداد خروجی که از مرز خسروی به ثبت رسیده از مرز ۵۰۰ هزار نفر فراتر رفته و بیش از ۱۰۰ هزار نفر نیز از این مرز به کشور بازگشته‌اند.

وی ادامه داد: پیشرفت‌ها در زیرساخت‌های مرز خسروی با گذشته قابل قیاس نیست و شتاب قابل قبولی در پیشرفت زیرساخت‌ها در این مرز به ثبت رسیده است.

سردار رادان خاطرنشان کرد: استانداری خوب و پرتلاش کرمانشاه در پیشرفت زیرساخت‌ها سهم به سزایی داشته که ما نیز به سهم خود از ایشان سپاسگزاریم.

افزایش ۱۰۰ درصدی تردد از محورهای مواصلاتی کرمانشاه

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه هم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تردد مسافران و زائران اربعین حسینی از محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

آخرین وضعیت مرز خسروی/ موج بازگشت به کشور آغاز شد

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم هر خانواده ایرانی حداقل یک بار به صورت دسته جمعی زیارت اربعین حسینی را تجربه کنند.

علی شعبانی دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ستاد اربعین استان کرمانشاه پیش بینی‌ها را برای برگشت زوار انجام داده و مواکب خدمت رسان در مسیر برگشت فعال خواهند بود.

وی افزود: عزیمت مردم و عزاداران اباعبدالله الحسین علیه السلام باشور و هیجان و با ایمنی و سلامت به سمت کربلا در جریان است.

موج بازگشت زائران به کشور از مرز خسروی آغاز شده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس آمارهای دریافتی موج بازگشت زائران به کشور آغاز شده و در روز گذشته قریب به ۲۸ هزار نفر به کشور مراجعه کرده و بر اساس پیش بینی‌ها این آمار امروز نیز افزایشی خواهد بود.

وی ادامه داد: از زوار عزیز خواهشمندیم که زیارت خود را مختصر انجام داده و مدت حضور خود در عراق را کاهش دهند و هرچه سریع‌تر به کشور برگردند.

شعبانی خاطرنشان کرد: پیش بینی برای برگشت زوار به کشور انجام شده و موکب ها فعال خواهند بود ضمن اینکه موکب امام رضا (ع) در مرز منذریه تا ۵ روز بعد از اربعین دایر بوده و به زوار خدمات ارائه خواهد داد.

خدمت رسانی هلال احمر کرمانشاه به بیش از ۷۷۰۰ زائر اربعین

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه نیز در گفتگو با مهر اظهار کرد: نیروهای امدادی مجموعه هلال احمر استان کرمانشاه در ایام اربعین در ۳۰ پایگاه امداد و نجات ثابت و موقت و ۱۵ شعبه سیار به صورت شبانه روزی مشغول به خدمت رسانی به زائران هستند.

محمدباقر محمدی افزود: ۲۵۰ نیروی هلال احمر در این ایام به صورت آماده باش هستند و مشغول به خدمت رسانی هستند.

آخرین وضعیت مرز خسروی/ موج بازگشت به کشور آغاز شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه تصریح کرد: در ایام منتهی به اربعین حسینی و با توجه به حجم بالای تردد در استان کرمانشاه، جمعیت هلال احمر کرمانشاه در مجموع به بیش از ۷۷۰۰ زائر حسینی خدمت رسانی کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت ۴۱ مورد عملیات امدادی در هلال احمر به ثبت رسیده که از این آمار ۲۹ مورد عملیات جاده‌ای بوده است.

محمدی خاطرنشان کرد: حاصل عملیات‌های انجام شده ۲۷۴ مصدوم بوده که ۱۸۵ نفر آنها به مراکز درمانی برای تکمیل مداوای خود منتقل شده‌اند.

فعالیت ۲۴ ساعته مرز خسروی زمان ماندگاری را به حداقل رساند

سردار علی شمشیری نماینده ستاد اربعین در مرز خسروی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به توسعه زیرساخت‌های مرزی در پایانه خسروی، گفت: با تلاش مسئولان استانی ۲۴ ساعته شدن این مرز موجب شده میزان ماندگاری زائران اربعین در مرز به حداقل زمان ممکن برسد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1479799

مهمترین اخبار ایران و جهان: