نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 17:26

۱۰۴ هزار جلد سند مالکیت روستایی در گلستان صادر شد

گرگان- مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: در راستای مالکیت بخشی املاک روستایی تا کنون ۱۰۴ هزار جلد سند مالکیت روستایی با همکاری اداره ثبت و اسناد و املاک گلستان صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد حسینی اظهار کرد: شاخص مقاوم سازی واحدهای مسکونی در استان ۵۳ درصد است که ۳ این رقم درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته در راستای طرح نهضت ملی مسکن روستایی برای ۱۷ هزار واحد مسکونی روستایی پروانه ساختمانی صادر شد، افزود: کل پرونده‌های تشکیل شده به بانک‌های عامل ارسال شد که ۹۷ درصد از تسهیلات تا کنون جذب شده است.

حسینی با بیان اینکه عملیات ساختمانی ۸۸ درصد از واحدها آغاز شده است، اظهار کرد: در حوزه مسکن روستایی استان در مقایسه با ۲ سال گذشته ۱/۵ برابر رشد داشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: در راستای مالکیت بخشی املاک روستایی تا کنون ۱۰۴ هزار جلد سند مالکیت روستایی با همکاری اداره ثبت و اسناد و املاک صادر شده است.

حسینی بیان کرد: شاخص برخورداری استان در صدور سند مالکیت روستایی ۴۶ درصد است در حالی که میانگین کشوری این شاخص ۶۲ درصد است.

وی افزود: تا کنون طرح هادی در ۵۵۷ روستای استان بازنگری شده است که طرح بازنگری طرح هادی ۲۰۹ روستا در دو سال گذشته انجام شده است.

حسینی گفت: شاخص برخورداری استان در اجرای طرح هادی ۷۸ درصد که ۱۶ درصد بیشتر از میانگین کشوری است و این در حالی است که این شاخص در کشور ۶۲ درصد است.

وی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن در شهرها، برنامه بنیاد مسکن استان در این طرح ۶ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی است که از این تعداد برای ۲ هزار و ۲۳۰ واحد پروانه ساختمانی اخذ شده و در ۱۹ شهر تا کنون ۱۱۸ هکتار زمین تأمین شده است و عملیات ساخت یکهزار واحد مسکونی آغاز شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1464299

مهمترین اخبار ایران و جهان: