نیوز سیتی!
11 بهمن 1401 - 00:01

اقدامات لازم برای پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

گرمی- فرماندار شهرستان گرمی گفت: اتخاذ تمهیدات لازم و همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی با اداره دامپزشکی برای پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در اردبیل لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مولایی عصر دوشنبه در جلسه شورای سلامت شهرستان گرمی اظهار کرد: اتخاذ تمهیدات لازم و همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی با اداره دامپزشکی برای پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در اردبیل لازم و ضروری است.

وی افزود: تشکیل و آمادگی ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، آشنایی دستگاه‌ها با وظایف خود و همچنین پایش سواحل، رودخانه‌ها و تالاب و دریاچه گیلارلوی شهرستان و گزارش سریع هرگونه تلفات احتمالی به اداره دامپزشکی از اقدامات بسیار مهم در راستای پیشگیری از این بیماری است.

رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان گرمی با تاکید بر اینکه در سطح شهرستان موردی از ابتلاء به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است، گفت: رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از بیماری دارای اهمیت خاصی است.

مولایی خاطر نشان کرد: نصب بنرهای آموزشی و هشداردهنده در اماکن پر تردد شهرستان به منظور آشنایی شهروندان با بیماری و پیشگیری از این بیماری حائز اهمیت است.

وی افزود: از ظرفیت فضای مجازی و کانال‌های خبری نیز در راستای آگاه‌سازی و اطلاع رسانی در خصوص این بیماری می‌توان استفاده کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1008899

مهمترین اخبار ایران و جهان: