نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 21:03

عمل جراحی دریچه قلب در اردبیل با موفقیت انجام شد

اردبیل - فوق تخصص جراحی قلب و عروق گفت: عمل جراحی «دایسکشن آئورت» قلب با موفقیت در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل انجام شد.

دکتر علیرضا محمدزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مرد میانسالی با عارضه «دایسکشن آئورت» با موفقیت در بیمارستان امام خمینی (ره) مورد جراحی قرار گرفت و پس از ۷ ساعت جراحی شاهد عملی موفقیت آمیز بودیم.

وی خاطرنشان کرد: جراحی «دایسکشن آئورت» صعودی یا ترمیم پارگی شاهرگ آئورت از جمله عمل‌های بسیار سنگین و فوق تخصصی است که در تعداد محدودی از مراکز جراحی قلب در کشور انجام می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: تنها روش قطعی درمان این بیماری، جراحی اورژانس است و باید بیمار مبتلا به سرعت به اتاق عمل منتقل شود و تأخیر در درمان این بیماری به هیچ وجه جایز نیست.

محمدزاده بیان کرد: اگر این اعمال جراحی در همان روزهای اولیه انجام نشود با میزان مرگ و میر بالایی همراه می‌شوند.

وی تصریح کرد: اینگونه اعمال جراحی به دقت تیم بیهوشی، تیم جراحی و مراقبت‌های پس از عمل احتیاج است و موفقیت در این عمل به همکاری خوب تیم‌ها وابسته بود.

فوق تخصص جراحی قلب و عروق با قدردانی از زحمات تیم اتاق عمل و بیهوشی بیمارستان امام خمینی اردبیل ادامه داد: پیشرفت‌های اخیر دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با وجود نیروهای توانمند در انجام موفقیت آمیز جراحی‌های پر خطر گامی ارزشمند در جهت پاسخگویی به اعتماد مردم فهیم استان خواهد بود.

محمدزاده بیان کرد: بیماری‌های مادرزادی، بافت همبندی و شلی دیواره رگ از عوامل مؤثر در ابتلای فرد به این بیماری است که فرد باید از دوران بچگی مورد غربالگری قرار گیرد.

وی با اشاره به علل ایجاد عارضه «دایسکشن آئورت» خاطرنشان کرد: فشار خون بالا در اثر فشار روی دیواره شریان‌های خونی از جمله شریان آئورت حاصل می‌شود و شایع‌ترین علت در منطقه ما خصوصاً در فصل سرما به علت نحوه تغذیه و برودت هواست که باعث فشار خون می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 968699

مهمترین اخبار ایران و جهان: