نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 08:46

۱۴ هزار گلستانی در بخش خودمالکی طرح ملی مسکن ثبت نام کردند

گرگان- معاون اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: در بخش خودمالکی در حال حاضر ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر در گلستان ثبت نام کرده و دو هزار و ۴۰۰ واحد موفق به انعقاد قرارداد تسهیلات شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسداله پناه یزدان شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون حدود ۹۳ هزار نفر در استان گلستان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که پس از پالایش و بررسی شرایط متقاضیان، تاکنون سه هزار و ۷۰۰ نفر افتتاح حساب کرده و مبلغ ۴۰ میلیون تومان اولیه را واریز کرده‌اند.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی گلستان افزود: در بخش خودمالکی هم در حال حاضر ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر در گلستان ثبت نام کرده که دو هزار و ۴۰۰ واحد موفق به انعقاد قرارداد تسهیلات شده‌اند.

پناه یزدان ادامه داد: اگر بانک‌ها با جدیت بیشتری به طرح نهضت ملی مسکن بپردازند، می‌توانیم بخشی از تقاضای مسکن استان را پوشش دهیم.

مدیرکل این بنیاد مسکن گلستان هم گفت: بیش از ۲۲ هزار متقاضی برای مسکن ملی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت داشتیم که کار پالایش این افراد انجام شده و حدود ۱۰ هزار متقاضی واجد شرایط شناخته شده و تأیید نهایی شدند.

سید محمد حسینی افزود: برای تعهد سال اول هفت هزار قرارداد با بانک بسته شده و مردم شروع به ساخت و ساز کردند و بالغ بر از ۳۰ درصد از این واحدها به بهره برداری رسیده و مابقی واحدها در مراحل مختلف اجرایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان اضافه کرد: با ابلاغ تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی توسط بانک مرکزی به بانک‌های عامل در استان‌ها ساخت مسکن ملی سرعت خوبی گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 964455

مهمترین اخبار ایران و جهان: