نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 15:52

بوقچی‌های رژیم صهیونیستی!

پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در گزارشی می‌نویسد: «۷۵ سال پس از تشکیل رژیم جعلی اسرائیل و بنا شدن آن روی خون فلسطینی‌ها، اسرائیل هنوز به حامیان سیاسی و بوقچی‌ها برای دفاع از خود نیاز دارد. افراد و گروه‌هایی که جنایاتش را توجیه می‌کنند و به نوعی سعی دارند دست‌های خونین این رژیم را عرصه جهانی، پاک و تمیز نشان دهند.»

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها-الف نوشت: پایگاه خبری «میدل ایست مانیتور» در گزارشی با اشاره به سخنرانی اخیر آنتونی بلینکن و طرح اتهامات مختلف از سوی وی علیه کشورمان، به به این نکته پرداخته است که دولت آمریکا همواره رویکردی غیرواقعی در رابطه با رژیم اسرائیل اتخاذ کرده و علی رغمِ عیان بودن موارد مختلف ارتکاب به جنایت از سوی تل آویو علیه ملت فلسطین و دیگر ملت های منطقه و نقض روزانه حقوق بین الملل توسط این رژیم، همچنان ایران را به عنوان اصلی ترین خطر و تهدید در منطقه و جهان معرفی می کند. رویکردی که واشنگتن در سایه آن به دنبال تامین اهداف مخفی و پنهان خود است. 

پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در گزارش خود می‌نویسد: « دوشنبه گذشته، وزیر امور خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن در نشست "کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل"(لابی آیپک) گفت که "نظام سیاسی ایران بزرگترین تهدید و خطر علیه اسرائیل است زیرا تهران بارها و بارها گزاره حمله به اسرائیل و نابودی آن را مطرح کرده است". وی گفته است: "ما به خوبی با تمامی تهدیدات و خطراتی که اسرائیل با آن ها در اشکال مختلف رو به رو است، آشنا هستیم. با این حال، هیچ خطر و تهدیدی برای نظام اسرائیل بالاتر از خطر ایران نیست. نظام سیاسی که بارها تاکید کرده که اسرائیل باید از نقشه جهان محو شود". 

بلینکن مدعی شده که ایران به تامین تسلیحاتیِ تروریست ها و نیروهای نیابتی اش نظیر گروه حزب الله لبنان و حماس ادامه می دهد. گروه هایی که به ادعای بلینکن حق اسرائیل برای حیات را تهدید می کنند. وی در ادامه گفته است: "ایران رویه های تهاجمی و خشونت بارِ خود را به منطقه و حتی ورای آن صادر می‌کند و مثلا شاهدیم که تهران نیروهای روسی را با پهپادهایش تسلیح می‌کند. پهپادهایی که موجب کشتار غیرنظامیان اوکراینی و نابودی زیرساخت‌های این کشور می شوند. در عوض، روسیه نیز تسلیحات پیشرفته‌ای را به ایران ارائه می‌کند". 

کاملا واضح است که بلینکن همچون دیگر همتایان خود در طول تاریخ، با موضع‌گیری هایی از این نوع، وظیفه‌اش که همان حمایت بی چون و چرا از رژیم اسرائیل و توجیه کردن جنایات آن است را انجام می دهد. 75 سال پس از تشکیل رژیم جعلی اسرائیل و بنا شدن آن روی خون فلسطینی ها، اسرائیل هنوز به حامیان سیاسی و بوقچی ها برای دفاع از خود نیاز دارد. افراد و گروه هایی که جنایاتش را توجیه می کنند و به نوعی سعی دارند دست های خونین این رژیم را نزد افکار عمومی بین المللی، پاک و تمیز نشان دهند. 

با این حال، یک سؤال اساسی مطرح می‌شود و آن این است که چرا آمریکا این قدر نسبت به خطر محو شدن اسرائیل از نقشه جهان نگران است؟ و چرا این سؤال مطرح نمی‌شود که چه کشور و ملتی از روی نقشه جهان محو شدند تا راه برای ایجاد یک رژیم جعلی به نام اسرائیل هموار شود؟ واقعیت این است که آمریکا در طرح انتقاداتش از ایران با محوریت حمایت آن از نیروهای نیابتی این کشور در سطح منطقه، نسبت به اقداماتِ خود(دولت آمریکا) در اقصی نقاط جهان، بی‌توجهی عامدانه را در پیش می‌گیرد. 

آمریکا توجه ندارد که این اسرائیل بوده که دست به نسل‌کشی و جنایت علیه فلسطینی‌ها زده و سعی داشته و دارد تا فلسطین و هویت فلسطینی را از کره زمین و نقشه جهان محو کند. در نتیجه اقدامات جنایتکارانه اسرائیلی ها، ده ها هزار فلسطینی از خانه و کاشانه خود آواره و سرگردان شده اند. 

بسیاری از خانواده‌های فلسطینی برای اینکه از جنایات صهیونیست‌ها در امان باشند مجبور به فرار شدند. جنایاتی که عمدتا توسط گروه های تندرو و رادیکال صهیونیست و با حمایت خودِ رژیم اسرائیل انجام می شدند. این افراد از نقشه اصلی و تاریخی فلسطین محو شدند تا یک رژیم جعلی با نام اسرائیل ایجاد شود. 

با این همه نکته قابل تأمل این است که "آنتونی بلینکن" وزیر خارجه کنونی آمریکا در هیچ کجایِ سخنان و موضع‌گیری‌های خود به این مسأله اشاره نکرده و نمی‌کند. آمریکا شمار گسترده ای از نیروهای نیابتی را در جبهه خود دارد که در قالب آن ها شاهد دولت‌های یاغی و نامشروع، رژیم‌های دیکتاتوری و گروه‌های تروریستی هستیم که همگی آنها اقدام به سرکوب آزادی، حقوق بشر و مخصوصا غارت ثروت و منابع طبیعی کشورهای مختلف جهان می‌کنند و آمریکا از طریق آنها اهداف اقتصادی خود را به پیش می‌برد. 

دولت آمریکا پیشتر با این ادعا که رژیم صدام حسین تسلیحات کشتار جمعی تولید و ذخیره می‌کند، به این کشور حمله کرد و نظام سیاسی مذکور را ساقط کرد. با این حال، بعدها مشخص شد که اینها فقط بهانه‌هایی پوچ از جانب دولت آمریکا بوده‌اند تا حمله نظامی خود به یک کشور غنیِ نفتی نظیر عراق را توجیه و سازوکارهای سیاسی مطلوبش را در این کشور برقرار کند. سازوکارهایی که امکان سواستفاده آمریکا از ثروت خدادادی کشور عراق را نیز فراهم کنند. 

آمریکا همچنین از دولت مصر به ریاست جمهوریِ "عبدالفتاح السیسی" حمایت می‌کند. کسی که با یک کودتای خونین، قدرت را در مصر به دست گرفت و رئیس جمهور این کشور یعنی "محمد مرسی" را که در جریان یک انتخابات دموکراتیک به قدرت رسیده بود، ساقط کرد. السیسی، نیروی نیابتی دولت آمریکا است و واشنگتن از طریق وی سعی دارد اطمینان حاصل کند که کشورهای پیرامون اسرائیل تا جای ممکن با تل آویو و دستورکارهای آن هماهنگ هستند. 

در عین حال، آمریکا نیروهای نیابتی مختلفی را نیز در خاک سوریه مدیریت و راهبری می کند. نیروهایی که هدف اصلی و اساسی آن ها ایجاد فضای مساعد برای حضور نیروهای آمریکایی در خاک سوریه و تسهیل روند سرقت نفت این کشور توسط واشنگتن است. جالب است که در این رابطه شاهدیم آمریکا با نهادها و سازمان‌هایی همکاری می کند که خود آن ها را در زمره تروریست ها طبقه بندی کرده است. 

دولت آمریکا بازی‌های این‌چنینی را دقیقا در مورد ایران نیز پیاده کرده و دنبال می‌کند. واشنگتن همواره سعی داشته  از ایران تصویر یک کشور خطرناک را در منطقه بسازد تا از این طریق قدرت و نفوذ خود را در منطقه تقویت کرده و حتی افزایش دهد. با این همه، نکته مهم این است که این اسرائیل است که به سیاست منطقه ای آسیب می زند و کشتار مردم را سبب می شود و به صورت روزانه قوانین و مقررات بین المللی را نقض می‌کند. جالب اینکه آمریکا نیز از یکچنین رژیمی حمایت های سنگینی انجام می دهد و سعی در تامین منافع خود از طریق آن دارد.»

پایان پیام/ت

*لینک: 

https://www.middleeastmonitor.com/20230609-the-us-double-standards-towards-iran-and-israel

منبع: فارس
شناسه خبر: 1283155

مهمترین اخبار ایران و جهان: