نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 00:13

منویات رهبری ملاک و معیار در حوزه مطالبه گری باشد

سنندج- رئیس سازمان بازرسی کردستان گفت: انتظار می رود مطالبه گران، منویات رهبری را به عنوان ملاک و معیار مطالبه گری قرار داده و امیدآفرینی و اصلاح روندها را مدنظر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی هواسی پنج شنبه شب در دیدار با اعضای هیئت رئیسه مجمع مطالبه گران استان کردستان در سنندج اظهار کرد: سازمان بازرسی یکی از عالی‌ترین نهادهای نظارتی در کشور است که هرجایی که نیاز به حضور ما باشد، ورود می‌کنیم.

وی افزود: در استان ۷۰۰ محیط بازرسی داریم که این محیط‌ها اولویت بندی شده و در این راستا ۳۰ مسئله محوری و کلان را مدنظر قرار دادیم.

بازرس کل استان تصریح کرد: در استان کردستان سیستم‌های فسادزا و گلوگاه‌های فساد شناسایی شده و با محوریت مسائل کلان تحت بازرسی و نظارت هستند.

وی در ادامه سخنان خود خطاب به اعضای مجمع مطالبه گران استان اظهار کرد: معیار و ملاک در حوزه مطالبه گری باید منویات رهبر معظم انقلاب باشد.

رئیس سازمان بازرسی استان کردستان تصریح کرد: مطالبه گران باید امیدآفرینی و اصلاح روندها را مدنظر داشته باشند.

هواسی افزود: متأسفانه در ادارات حیف بیت المال بیشتر از میل بیت المال است و این مهم با نظارت‌های مردمی و تلاش مطالبه گران می‌تواند رصد شود.

وی از راه اندازی سامانه گزارشگران ضد فساد خبر داد و گفت: مطالبه گران می‌توانند به عنوان بازرسان افتخاری با این سازمان همکاری کنند.

منویات رهبری ملاک و معیار در حوزه مطالبه گری باشد

رئیس سازمان بازرسی استان کردستان در پاسخ به مباحث مطرح شده در این نشست اظهار کرد: به کارگیری بانوان فرهیخته در مدیریت‌های میانی و ارشد جزو تکالیف قانونی دولت بوده و این مهم را از استاندار کردستان مطالبه خواهیم کرد.

حامد امیریان دبیر مجمع مطالبه گران استان کردستان نیز در این نشست به تشریح فعالیت‌های این مجمع در استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون بیش از ۵۰۰ نفر از نخبگان و دلسوزان توسعه کردستان در سطح شهرستان‌های مختلف به عضویت این مجمع در آمده و در حوزه‌های مختلف به امر مطالبه گری مشغول هستند.

وی افزود: تمام مطالبات در سامانه جامع مطالبه گری ثبت می‌شود و مجامع شهرستانی و استانی تا سرمنزل مقصود پیگیر مطالبات مردمی هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1339511

مهمترین اخبار ایران و جهان: