نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 12:23

بازتاب سفر رئیسی به کشورهای آمریکای لاتین در رسانه‌های عربی

امضای تعداد زیادی از توافقنامه‌های همکاری میان ایران و ونزوئلا در جریان سفر رئیس جمهور کشورمان به کاراکاس، مورد توجه رسانه‌های عرب زبان قرار گرفته است.

خبرگزاری مهر، گروه بین‌الملل: سفرهای ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان به ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا مورد توجه رسانه‌های عرب زبان قرار گرفته است. رئیس جمهور ایران روز گذشته در جریان سفر به ونزوئلا بعد از دیدار با مقامات این کشور چندین توافقنامه همکاری امضا کرده و بامداد امروز وارد نیکاراگوئه شد.

در همین خصوص سایت شبکه المیادین نوشت: ابراهیم رئیسی بعد از پایان دادن به سفر رسمی خود به ونزوئلا و امضای ۲۵ توافقنامه دوجانبه در زمینه های پتروشیمی و نفتی، وارد نیکاراگوئه شد.

بخش عربی سایت یورونیوز دراین باره نوشت: ایران و ونزوئلا که ۲ کشور تولید کننده نفت به شمار می‌روند، روز سه شنبه در جریان سفر رئیسی به این کشور، توافقنامه‌های راهبردی به مدت ۲۰ سال امضا کردند.

روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی نیز نوشت: ابراهیم رئیسی وارد دومین ایستگاه سفرهای خود به آمریکای لاتین یعنی نیکاراگوئه شد و قرار است بعد از آن به کوبا سفر کند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز به سخنرانی رئیسی در ونزوئلا اشاره کرد و به نقل از او نوشت: هژمونی که کشورهای غربی تلاش می‌کنند بر جهان تحمیل کنند، اراده ملت‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد و تجربه ملت ایران نشان داد که مقاومت و پایداری تنها راه مبارزه با دشمن است.

پایگاه خبری صدی البلد نیز با اشاره به سخنان رئیسی در جمع جوانان ونزوئلایی نوشت: نقش نهادهای منطقه‌ای در ایجاد یک جهان چند قطبی رو به رشد است.

روزنامه العربی الجدید گزارش داد: اقتصاد بخش اصلی سفر رئیسی به کشورهای آمریکای لاتین را تشکیل می‌دهد به طوریکه ایران و ونزوئلا می‌کوشند ارزش تبادلات تجاری خود را به ۲۰ میلیارد دلار برسانند.

روزنامه لبنانی النهار نیز نوشت: رئیس جمهور ایران وارد نیکاراگوئه دومین ایستگاه سفرهای خود به آمریکای لاتین شد.

بخش عربی پایگاه خبری میدل ایست آنلاین نوشت: رئیسی در جریان سفر خود به ونزوئلا بر دوستی میان دو کشور دربرابر دشمنان مشترک، در اشاره به آمریکا که تهران و کاراکاس را تحریم کرده، تاکید کرد.

بخش عربی پایگاه صهیونیستی i۲۴news نیز در این خصوص نوشت: ایران و ونزوئلا در جریان سفر رئیسی به کاراکاس، توافقنامه‌هایی در زمینه همکاری‌های پتروشیمی با هدف اجرای پروژه‌های مشترک و گسترش روابط دوجانبه در زمینه‌های نفتی، امضا کردند. آنها می‌کوشند سطح تبادلات تجاری خود را افزایش دهند.

پایگاه خبری لبنان ۲۴ گزارش داد که رئیس جمهور ایران در دومین مقصد تور خود به کشورهای آمریکای لاتین، وارد نیکاراگوئه شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1284399

مهمترین اخبار ایران و جهان: