نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 10:32

اجرای طرح ملی اوقات فراغت در ۲۵۰ باب کانون مساجد زنجان

زنجان-مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان از اجرای طرح ملی اوقات فراغت در ۲۵۰ باب از کانون‌های مساجد زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن اسلامی شامگاه یکشنبه در آئین افتتاحیه طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» با بیان اینکه اهتمام به اوقات فراغت تابستانی، یکی از برنامه‌ریزی‌های جدی کانون‌های مساجد استان زنجان به شمار می‌رود، گفت: در همین راستا بنا داریم تابستان امسال نسبت به برگزاری طرح ملی اوقات فراغت در ۲۵۰ باب از کانون‌های مساجد استان زنجان اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌کنیم با برگزاری طرح ملی اوقات فراغت تابستانی در ۲۵۰ باب از کانون‌های مساجد استان زنجان در حدود ۸۰۰۰ نفر از اعضای این کانون‌ها از برنامه‌های تدارک دیده شده در قالب این برنامه‌ها بهره‌مند شوند، تصریح کرد: آمار حاکی از آن است که در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار نفر عضو ۳۸۴ باب کانون فرهنگی هنری مساجد استان زنجان هستند.

این مسئول در خصوص تعداد کانون‌های مساجد استان به تفکیک روستایی و شهری با یادآوری اینکه ۵۸ درصد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، روستایی و ۴۲ درصد از این کانون‌ها نیز شهری است، اظهار کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بتوانیم جمعیت زیادی از اعضای این کانون‌ها را از برنامه‌های تدارک دیده شده به ویژه در تابستان بهره‌مند کنیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان در ادامه با بیان اینکه ثبت‌نام اعضا در کلاس‌های تابستانی از طریق سامانه بچه‌های مسجد به عنوان بستری مناسب فراهم شده است، خاطرنشان کرد: بنا داریم با هماهنگی‌های به عمل آمده با آموزش و پرورش، زمینه را برای بهره‌مندی دانش‌آموزان از این برنامه‌ها از طریق سامانه نورینو فراهم کنیم.

اسلامی با تاکید بر اینکه انتظار داریم بچه‌های مسجد با توجه به تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب بتوانند روحیه ایمان و امید را در جامعه گسترش دهند، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، امسال بنا داریم مراسم افتتاحیه طرح مای اوقات فراغت را با عنوان «مسجد، کانون نشاط» به میزبانی کانون فرهنگی هنری کمیل مسجد امام علی (ع) برگزار کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1327211

مهمترین اخبار ایران و جهان: