نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 09:40

کرمانشاه امسال خاموشی برنامه ریزی شده، ندارد

کرمانشاه- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه با اشاره به افزایش مصرف برق، گفت: کرمانشاه امسال خاموشی برنامه ریزی شده، ندارد.

محمد مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: فرآیند تولید و مصرف انرژی الکتریکی شامل سه قسمت اصلی تولید، انتقال و توزیع است که وظیفه شرکت توزیع برق تأمین برق مطمئن و پایدار است و در در کل استان ۹۹.۹۷ درصد مشترکین ۱۰۰ درصدی برق در بخش شهری، ۹۹ درصد از روستاهای دارای سکنه و ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان از نعمت برق برخوردار است.

وی افزود: در مجموع ۸۲۰ هزار مشترک در استان کرمانشاه وجود دارد که ۸۳ درصد خانگی، پنج درصد صنعتی ،۲ درصد کشاورزی و مابقی سایر مصارف است که از نظر مصرف انرژی به ترتیب ۴۰ درصد ،۱۳ درصد و ۱۸ درصد مصرف برق را شامل می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه تصریح کرد: در سال گذشته با توجه به همکاری خوب مشترکین شرکت توزیع در تمام بخش‌ها اعم از خانگی، صنعتی و کشاورزی در مجموع به ۴۵۵ هزار مشترک ۲۳ میلیارد پاداش در قبوض برق پرداخت کرده که این رقم با توجه به به طرح پاداش ۲۰ برابری در امسال و همکاری خوب مشترکین بیشتر خواهد شد.

مرادی بیان کرد: در سال جاری هیچ گونه خاموشی با برنامه ریزی نداریم و تمام تلاش صنعت برق این است که این تابستان را با همکاری مردم بدون خاموشی سپری کند.

وی ادامه داد: پیک بار در سال گذشته ۸۴۳ مگاوات بوده است که امسال این مقدار تا حدودی افزایش یافته است و پیش بینی می‌شود این مقدار در سال جاری به ۹۰۰ مگاوات برسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه گفت: بر اساس جلسات برگزار شده با صنایع قرار شده است که صنایع به طور متوسط در هفته نصف روز مصرف برق خود را تعدیل کنند و در رابطه با کشاورزان طبق توافق انجام شده با کشاورزان مقرر شد تا این قشر پج ساعت با شرکت توزیع همکاری داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1323811

مهمترین اخبار ایران و جهان: