نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 10:40

مهار تورم هدفی یک ساله نیست/توجه به شعار سال در برنامه هفتم توسعه

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مهار تورم و رشد تولید یک شعار یا هدف یک‌ساله نیست و باید همواره این موضوعات مهم را مورد توجه قرار دهیم.

محمد مهدی مفتح در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره راهکارهای تحقق شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید، اظهار داشت: هدف‌گذاری مهمی که مقام معظم رهبری برای امسال مشخص فرمودند، مبتنی بر دو مشکل اساسی کشور است که این دو مورد بر همدیگر تأثیر متقابل هم دارند.

وی بیان کرد: تورم یکی از مشکلات اساسی ما در حوزه اقتصادی است و رشد تولید هم بسیار مهم است و اشتغالزایی را به دنبال خواهد داشت. مسئولان اجرایی کشور باید اقدامات اساسی برای مهار تورم و رشد تولید انجام دهند و این کار مستلزم آن است که برنامه جامعی در این زمینه داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مهار تورم و رشد تولید بر یکدیگر اثر متقابل دارند، به این معنا که زمانی که تولید افزایش پیدا می‌کند این مسئله منجر به کاهش تورم هم می‌شود و از سوی دیگر، بالا بودن تورم هم یک نقطه منفی برای تولید کشور محسوب می‌شود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تورم یک پدیده پولی است و در حوزه پولی کشور باید با آن مقابله شود، لذا بانک مرکزی باید سیاست‌های مقابله با تورم را اعمال کند. همچنین یکی از مهمترین دلایل و عواملی که می‌تواند منجر به کاهش تورم شود، رشد تولید است و هر چقدر تولید افزایش پیدا کند، ارزش پول ملی ما هم افزایش پیدا می‌کند.

مفتح اظهار داشت: تورم افسارگسیخته و نامناسب بودن وضعیت تولید کشور دو مورد از مشکلات اساسی ماست و به همین دلیل مقام معظم رهبری تاکید فرمودند که امسال مهار تورم و رشد تولید مد نظر جدی قرار گیرد. امیدواریم با همت دولت و بخش خصوصی و بخش غیردولتی شاهد افزایش تولید و کاهش تورم باشیم.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که مهار تورم و رشد تولید یک شعار یا هدف یک‌ساله نیست که فقط امسال به آن توجه داشته باشیم، بلکه مهار تورم و رشد تولید به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی باید همواره مورد توجه مسئولان باشد.

وی تاکید کرد: یکی از مسائل مهمی که حتماً باید در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گیرد، کنترل تورم و رشد تولید است و مجلس هم به این موضوع در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه توجه خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1128655

مهمترین اخبار ایران و جهان: