نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 20:17

کهگیلویه و بویراحمد میزبان ۹۳۹ هزار گردشگر/ تردد ۲۵ درصد رشد داشت

یاسوج_ کهگیلویه و بویراحمد ملقب به سرزمین چهار فصل با تکیه بر ظرفیت های بکر تاریخی و طبیعی در ایام نوروز میزبان ۹۳۹ هزار گردشگر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کهگیلویه و بویراحمد که از آن به عنوان سرزمین چهار فصل یاد می‌شود، همه ساله میزبان خیل عظیم گردشگران بوده است.

طی سال‌های اخیر و با شیوع ویروس کرونا، صنعت گردشگری استان که تازه و نوپا محسوب می‌شد، به یکباره با چالشی سنگین مواجه شد.

تعطیلی مراکز اقامتی، اماکن گردشگری، مهمان پذیرها در اوج کرونا ضربات زیادی به فعالین این بخش وارد کرد.

کهگیلویه و بویراحمد میزبان ۹۳۹ هزار گردشگر/ تردد ۲۵ درصد رشد داشت

صنعتی که اگر در کهگیلویه و بویراحمد به شکل مطلوب به آن پرداخته شود، می‌تواند اشتغال زایی بسیار بالایی را در مناطق مختلف استان محقق سازد.

با گذشت زمان و خوابیدن تب کرونا، بهار ۱۴٠۲ اولین برهه زمانی مطلوب برای یک میزبانی درخور از گردشگران محسوب می‌شد.

هرچند کهگیلویه و بویراحمد یک ضعف زیرساختی را در بخش گردشگری خود احساس می‌کند، اما طبیعت بکرش ارزش رهسپار شدن به شهرها و روستاهایش را دارد.

تاریخ و طبیعتی که در بهار سال جدید جانی دوباره گرفته است، از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۳ فروردین ۹۳۹ گردشگر را میزبانی کرد.

اسکان ۳۳۲ و ۴۵٠ هزار گردشگر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۳۹ هزار و ۱۴۸ نفر از مکان‌های گردشگری استان بازدید کردند.

سعید طالبی پور افزود: به تنهایی در روز ۱۳ فروردین، ۱۹۷ هزار و ۵۶۱ نفر از مکان‌های گردشگری استان بازدید کردند.

وی با بیان اینکه از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین، ۳۳۲ هزار و ۴۵۰ گردشگر در مکان‌های رسمی و غیر رسمی استان اسکان داده شدند، تصریح کرد: در روز ۱۳ فروردین اسکان ۱۹ هزار و ۸۰۳ گردشگر در اقامت گاه‌های رسمی و غیر رسمی استان محقق شد.

کهگیلویه و بویراحمد میزبان ۹۳۹ هزار گردشگر/ تردد ۲۵ درصد رشد داشت

وی افزود: از این تعداد، ۶ هزار و ۶۱۶ نفر در اقامت گاه‌های رسمی و ۱۳ هزار و ۱۸۷ نفر در اقامتگاه‌های غیر رسمی و اضطراری اسکان داده شدند.

ثبت ۴ میلیون و ۴۵۳ هزار تردد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد از ثبت ۴ میلیون و ۴۵۳ هزار تردد در جاده‌های استان تا ۱۳ فروردین خبر داد.

عابد محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ تا روز سیزدهم فروردین ماه سال جاری، تردد در جاده‌های استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش یافته است.

وی ابراز داشت: این در حالی است که طی تعطیلات نوروزی سال گذشته، بیش از سه میلیون و ۳۳۹ هزار تردد در جاده‌های استان انجام شد.

کهگیلویه و بویراحمد میزبان ۹۳۹ هزار گردشگر/ تردد ۲۵ درصد رشد داشت

یاسوج به اصفهان در صدر ترددها

محمدی با بیان اینکه محور یاسوج به اصفهان با ۳۱ هزار تردد روزانه رتبه نخست ترددهای تعطیلات نوروزی را داشته است، اظهار کرد: محور گچساران_ بابامیدان با ۲۸ هزار تردد رتبه دوم، یاسوج_ بابا میدان با ۲۳ هزار تردد رتبه سوم و کمربندی یاسوج با ۱۸ هزار تردد رتبه چهارم تردد را در نوروز امسال به خود اختصاص داد.

حضور ۸٠ هزار زائر در بقعه بی بی حکیمه

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور ۸٠ هزار زائر در بقعه متبرکه بی بی حکیمه (س) به ثبت رسید.

حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: در قالب طرح «آرامش بهاری» از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۳ فروردین، هشتاد هزار زائر و گردشگر در بقعه متبرکه بی بی حکیمه (س) حضور یافتند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح آرامش بهاری در ۳۳ بقعه شاخص، اظهار کرد: همچنین با توجه به ماه مبارک رمضان، طرح «ضیافت الهی» را در بقاع متبرکه اجرایی شده است.

کهگیلویه و بویراحمد میزبان ۹۳۹ هزار گردشگر/ تردد ۲۵ درصد رشد داشت

همچنین با توجه به افزایش ترددها، وضعیت حوادث جاده‌ای و امداد رسانی‌ها بیانگر حجم بالای تردد در محورهای مختلف است.

بررسی وضعیت ایمنی تردد و تصادفات

سرپرست پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: انجام حرکات مخاطره آمیز طی ایام نوروز در جاده‌های استان ۱۹۹ درصد افزایش داشت.

سرهنگ حسن دانایار افزود: طی ایام نوروز ۱۴٠۲، انجام حرکات مخاطره آمیز در جاده‌ها افزایش ۱۹۹ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

توقیف یکهزار و ۴۲۹ خودرو

وی با بیان اینکه پلیس بدون اغماض و با تاکید بر سلامت تردد در همه روزهای سال به خصوص مناسبت‌های مختلف با خودروهایی که اخلال در نظم و امنیت ترافیکی ایجاد می‌کنند برخورد می‌کند، اظهار کرد: در نوروز امسال یکهزار و ۴۲۹ خودرو به علت انجام حرکات مخاطره آمیز توقیف و اعمال قانون شدند.

کهگیلویه و بویراحمد میزبان ۹۳۹ هزار گردشگر/ تردد ۲۵ درصد رشد داشت

دانایار از اعمال قانون هشت هزار و ۶۲۷ خودرو به علت سرعت غیر مجاز در نوروز امسال خبر داد و گفت: این تخلف در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۹ درصدی داشته است.

وی افزود: بررسی آمار تصادفات جاده‌ای استان از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۴ فرودین کاهش محسوسی را نشان می‌دهد.

دانایار بیشترین آمار تصادفات را متعلق به جاده‌های یاسوج-شیراز، یاسوج-بابامیدان، دهدشت-بهبهان و گچساران-شیراز دانست و گفت: خوشبختانه کاهش ۲۲ درصدی تصادفات منجر به فوت در استان طی ایام نوروز به نسبت مدت مشابه سال قبل را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین سال جاری، چهار میلیون و ۴۵۳ هزار تردد در سطح استان ثبت شده است، گفت: این میزان تردد در مقایسه با سال گذشته ۲۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

۱٠ مورد امداد هوایی انجام شد

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد نیز از تحقق ۱٠ مورد امداد رسانی هوایی در ایام نوروز خبر داد.

جهانبخش وحدت نژاد افزود: در نوروز امسال امدادرسانی به ۱۰ مورد از حوادث طرح نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد به صورت هوایی انجام شده است.

کهگیلویه و بویراحمد میزبان ۹۳۹ هزار گردشگر/ تردد ۲۵ درصد رشد داشت

رشد مأموریت‌های تصادفات جاده‌ای

وی ابراز داشت: در قالب طرح امدادرسانی تعطیلات نوروزی امسال سه هزار و ۱۷۴ مأموریت توسط امدادگران فوریت‌های پزشکی انجام شد.

وحدت نژاد مجموع مأموریت‌های تصادف‌های جاده‌ای استان در تعطیلات نوروزی امسال را ۶۵۰ مورد اعلام کرد و گفت: این آمار در سال گذشته ۵۴۹ مورد بود.

وحدت نژاد با بیان اینکه امسال به ۲ هزار و ۱۸۵ مأموریت غیر تصادفی در استان امدادرسانی شد، اظهار کرد: ۵۱ پایگاه فوریت‌های پزشکی در استان فعالیت دارند که هر کدام با یک دستگاه آمبولانس مأموریت‌های خود را انجام می‌دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1138699

مهمترین اخبار ایران و جهان: