نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 16:31

مسئولان با جدیت به موضوع تخلفات تعاونی‌ها رسیدگی کنند

اردبیل-معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل گفت: مسئولان استانی با جدیت به موضوع تخلفات خرید و فروش کاغذ پاره ها و اوراق کاغذی واگذاری تعاونی ها رسیدگی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی ظهر چهارشنبه در جمع مدیران اداره کل ثبت اسناد و املاک، تعاون، کانون سردفتران و دفتر یاران و اتحادیه مشاورین املاک، با اشاره به وضعیت نگران کننده در خرید و فروش کاغذ پاره‌ها و اوراق کاغذی در اردبیل اظهار کرد: قراردادهای واگذاری تعاونی‌ها هیچ تضمین و امکان قانونی برای احقاق حق قربانیان وجود ندارد و لازم است مسئولان با جدیت به موضوع تخلفات تعاونی‌های مدنظر ورود پیدا کرده، نتیجه را به دستگاه قضائی گزارش کنند.

وی افزود: در مواردی، از بابت عمل مجرمانه امکان تعقیب کیفری و جزایی عملکرد برخی از تعاونی‌ها در واگذاری قراردادها و اقدامات مرتبط وجود دارد که باید تعاونی‌های مربوطه جهت تعقیب، به دادگستری معرفی شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل با تشریح مواد قانونی و ارکان بیع و معامله صحیح در خصوص زمین و مسکن، ادامه داد: فروش و واگذاری موضوع شرکت‌های تعاونی مسکن قبل از تغییر کاربری و قراردادهای واگذاری تعاونی‌ها غیر قانونی بوده و از مردم تقاضا داریم تا با آگاهی لازم از خرید و فروش چنین قراردادهایی خودداری کنند.

آفاقی به آمار پرونده‌های حقوقی مرتبط در شعبه ویژه دادگستری اردبیل در این خصوص اشاره کرد و گفت: تا کنون به دلیل غیر قانونی بودن چنین اقداماتی و مشکلات مفاد و ارکان چنین قراردادهایی، امکان صدور هیچ حکمی به نفع قربانیان و مال باختگان ازبابت ایفا تعهد یا الزام به تنظیم سند وجود نداشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، لزوم هماهنگی و نظارت و اقدامات شایسته از سوی کانون سردفتران و اتحادیه مشاورین املاک و اتمام حجت به افراد متخلف سودجو در این خصوص از جمله تأکیدات معاون مقام عالی قضائی خطاب به مسئولان حاضر بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1066511

مهمترین اخبار ایران و جهان: