نیوز سیتی!
18 بهمن 1401 - 16:33

چرخه بازگشت فرد معتاد به جامعه کامل شود

استاندار اصفهان گفت: اگر مرکز جامع توانمندسازی صرفاً به محلی برای جمع‌آوری و اسکان معتادین تبدیل شود، نمی‌تواند مأموریت اصلی خود را به نتیجه برساند و لازم است که برای بهتر شدن وضعیت معتادین بهبودیافته و برای تکمیل چرخه بازگردانی آن‌ها به بدنه جامعه، تلاش و برنامه‌ریزی ویژه‌ای شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در آیین بهره‌برداری از مرکز جامع توانمندسازی استان اصفهان اظهار کرد: مطالبه زیادی برای این مجموعه بود و با همدلی و مساعدت همه دستگاه‌های مرتبط استان، امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

وی افزود: علی رغم همه تلاش‌ها، اما یک بخشی از فعالیت‌هایی که در جمهوری اسلامی در حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام شده، ناتمام مانده است که باید تکمیل شود و آنگونه که باید و شاید به موضوع توانمندسازی و درمان معتادان متجاهر و مباحث اعتیاد پرداخته نشده است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: یک بخشی از اقداماتی که در سیاست‌های کلی نظام در مبارزه با مواد مخدر تعریف شده، اقدامات سلبی و سخت‌افزاری است که شامل جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و مبارزه با تیم‌ها و باندهای مافیایی قاچاق مواد مخدر است.

استاندار اصفهان اضافه کرد: یک بخش و محور اصلی دیگر در بخش اجتماعی و فرهنگ‌سازی است که دیدگاه مردم نسبت به معتادین تغییر پیدا کند و بدانند که او یک فرد بیمار است که به درمان نیاز دارد.

وی گفت: اگر مرکز جامع توانمندسازی معتادین متجاهر استان اصفهان که با همه تلاش‌ها امروز به بهره‌برداری می‌رسد، صرفاً به محلی برای جمع‌آوری و اسکان معتادین تبدیل شود، نمی‌تواند مأموریت اصلی خود را به نتیجه برساند و لازم است که برای بهتر شدن وضعیت معتادین بهبودیافته و برای تکمیل چرخه بازگردانی آنها به بدنه جامعه، تلاش و برنامه‌ریزی ویژه‌ای شود.

مرتضوی در پایان بیان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها این مرکز قابلیت اسکان حدود هزار نفر معتاد را دارد و اگر حمایت‌های مناسبی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور صورت گیرد، اتفاقات بسیار خوبی در سطح اصفهان و چند شهرستان دیگر رخ خواهد داد.

پایان پیام/ 62132/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1025311

مهمترین اخبار ایران و جهان: