نیوز سیتی!
12 خرداد 1402 - 20:37

صداقت و شجاعت در اعلام مواضع از ویژگی‌های امام راحل بود

فردیس- امام جمعه فردیس گفت: صراحت، صداقت و شجاعت در اعلام مواضع و اجتناب از ملاحظه کاری و رودربایستی برای رسیدن به اهداف مقدس از ویژگی‌های امام راحل بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی عصر جمعه در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در شهرستان فردیس اظهار کرد: عزت، استقلال و اقتدار ملت ما تحقق آن وعده الهی بود که از ۲۲ بهمن شروع شده بود و در طول این ۴۴ سال چه در دفاع مقدس و چه در جنگ‌های اقتصادی و رسانه‌ای تداوم داشت.

وی بیان کرد: دنیای معاصر مدیون امام خمینی (ره) و ملت ایران است، نه تنها ایران، نه تنها اسلام، بلکه کل دنیای معاصر، بسیاری، رهایی از سلطه، استبداد، استثمار نظام استکباری را مدیون امام هستند، بنابراین ریمون آرون، فیلسوف و جامعه شناس فرانسوی می‌گوید: سرنوشت دنیای معاصر را اندیشه‌های آیت‌الله خمینی (ره) تعیین خواهد کرد.

امام جمعه فردیس تصریح کرد: حالا که در نزدیکی سالگرد نهضت ۱۵ خرداد و سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) هستیم، باید حق‌شناسی کنیم.

وی با بیان اینکه تکریم امام (ره)، تکریم پیامبر و اهل بیت (ع)، تجدید عهد با امیرالمومنین (ع) و برپاداشتن پرچم حضرت زهرا (س) است، خاطرنشان کرد: تکریم امام و پاسداشت یاد ایشان یک جلوه‌اش باشکوه برگزار کردن مراسم ارتحال امام (ره) است اما مهم‌ترین تکریم امام، شناخت درست امام و خط ایشان، پیگیری و ادامه راه و همان خط است.

حسینی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: اگر ملت ایران بخواهد به هدف‌های بزرگ خود برسد، باید راه امام بزرگوار را درست بشناسد و نگذارد شخصیت امام، راه امام و اصول آن را تحریف کنند، راه امام راه نجات این کشور است، هم در آغاز انقلاب، هم در طول حیات آن بزرگوار و هم امروز.

وی گفت: صراحت، صداقت و شجاعت در اعلام مواضع و اجتناب از ملاحظه کاری و رودربایستی برای رسیدن به اهداف مقدس از ویژگی‌های امام راحل بود، ایشان به هر شیوه‌ای توسل نمی‌جستند و اهل حقه بازی و زد و بند و لابی گری نبودند.

امام جمعه فردیس اظهار کرد: امام راحل معتقد به اسلام سیاسی و ناب و نه اسلام تحجرگرایی، انحصار دین به نماز و روزه، انزواگرایی، روشن‌فکرمآبی و اسلام لیبرال‌مسلکی برای سکوت در برابر ظلم و ستم بودند.

وی با اشاره به ویژگی دیگر امام راحل در باور به مردم، اتکا و اعتماد به آنان برای پیشبرد اهداف مقدس انقلاب و اسلام بیان کرد: در عین شبکه سازی روحانیت برای نهضت اسلامی، از حزب بازی به دور بودند.

حسینی خاطرنشان کرد: به مردم اعتماد و اعتقاد داشت، جمهوری اسلامی مدل حکومت اسلامی حضرت امام در عصر حاضر بود که با حضور مردم در صحنه می‌توان دین را اجرا کرد، دموکراسی غربی را قبول نداشتند اما تئوکراسی مسیحی یا امارت اسلامی داعش‌گونه را نیز قبول نداشتند، حکومت اسلامی که بر مبنای دین و حضور آگاهانه و سازنده و مؤثر مردم در صحنه استقرار و تداوم یابد.

وی با بیان اینکه امام راحل آمریکا را شیطان بزرگ، تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم و بزرگ‌تر از انقلاب اول می‌دانست، متذکر شد: آمریکا را دشمن شماره یک مردم محروم و مستضعف جهان می‌دانست و می‌فرمودند: هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید، سازشکار نبودند، می‌فرمود: کسی تصور نکند که ما راه سازش با جهان خواران را نمی‌دانیم ولی هیهات که خادمان اسلام به ملت خود خیانت کنند، اگر بند بند استخوان‌هایمان را جدا سازند، اگر سرمان را بالای دار ببرند، اگر زنده زنده در شعله‌های آتش بسوزانند، اگر زن و فرزندمان و هستی مان را در جلوی دیدگان وا به اسارت و غارت برند، هرگز امان کفر و شرک را امضا نمی‌کنیم، این یعنی همین روحیه حسینی و علوی، این یعنی انقلاب اسلامی و رهبر آن به عاشورای حسین بن علی اقتدا کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1257655

مهمترین اخبار ایران و جهان: