نیوز سیتی!
12 خرداد 1402 - 13:48

خرد شدن استخوان کمونیسم پیشگویی بزرگ امام خمینی «ره» بود

امام جمعه موقت یاسوج گفت: شنیدن صدای خرد شدن استخوان کمونیسم پیشگویی بزرگ امام راحل بود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ حجت الاسلام سیروس حکمتی نیک در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام اظهار کرد: آن امام بزرگوار می فرمایند در روز قیامت ضمانت و شفاعت چهار گروه را می‌کنم اول کسانی که در زندگی اهل انفاق و دستگیری از مستمندان باشند همنوع بودن خود را در انفاق به دیگران نشان دهند.

وی گفت: لذا شایسته است در بین فامیل و همسایگان آدمهایی که تمکن مالی دارند در این وضعیت سخت اقتصادی و بازار دستگیری از نیازمندان داشته باشند.

این خطیب جمعه به دومین مورد از روایت حضرت امام صادق اشاره کرد و گفت: دوم این که مروج سلام کردن در جامعه باشند و اینکه زودتر به دیگران سلام کنیم و منتظر نمانیم که دیگران به ما سلام کنند زیرا سلام محبت و سلامت می آورد و از اسماء الهی است و سوم اینکه اگر اهل مجادله نباشی حتی اگر حق با خودت باشد در مجادله شرکت نکنید و چهارم در برخورد با مردم اهل انصاف و عدالت باشید و همه چیز را برای خودنان نخواهید و آنچه را که برای خودتان می‌پسندید برای دیگران هم بپسندید.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به نزدیک بودن مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی و روز چهاردهم و پانزدهم خرداد گفت: این انقلاب با تفکر امام به پیروزی رسید و همچنین ادامه دهنده راه امام راحل مقام معظم رهبری است که ۳۴ سال جامعه را به سوی ثبات و عزت و سربلندی برده است و انقلاب را به زیبایی به رغم همه مشکلات و تهدیدات خارجی و برخی مشکلات داخلی و همچنین پیچ های خطرناک حکیمانه کشتی‌بان بوده است.

وی گفت: در آستانه سالگرد ۱۵ خرداد هستیم که آغاز حرکت و جنبش اصلی انقلاب در این روز بوده و شهدای بسیاری را در 15 خرداد تقدیم کردیم که به شهدای روز تاریخی ۱۵ خرداد درود و سلام می فرستیم.

امام جمعه موقت یاسوج در بخش دیگری از اظهارات خود به تبیین و تحلیل راه و شخصیت گفتمان و مکتب امام اشاره کرد و گفت: دشمنان در طول این چندین دهه به دنبال تحریف مکتب انقلاب و خط فکری امام بودند لازم است صاحبان قلم و اندیشه شخصیت امام را بیش از پیش برای مردم به خصوص نسل جوان و نوجوان تبیین کند به خصوص برای کسانی که انقلاب را درک نکرده‌اند و امام را ندیده‌اند.

وی گفت: امام با شخصیت قاطعانه و بزرگ خود انقلاب را در کوران حوادث قرن بیستم پدید آورد انقلاب بزرگی انجام داد که به نظر می‌رسد پشتیبان اصلی انقلاب امام، نصرت الهی بود.

امام جمعه موقت یاسوج به تبیین نصرت الهی پرداخت و گفت: خداوند سنتی به نام نصرت الهی دارد که در آیات مختلفی نصرت الهی را وعده داده البته ملاک نصرت الهی ایمان به خداست پس ما معتقدیم که امام را خداوند یاری کرد.

وی در همین خصوص افزود: جیمی کارتر رئیس جمهور سابق آمریکا تنها یک سال پیش از انقلاب به شاه گفته بود که ایران جزیره ثبات است اما ببینیم نصرت الهی چگونه به یاری امام آمد که همان جزیره ثبات دچار انقلاب بزرگی شد که فقط نصرت الهی پشت آن بود و هر شخصی به دنبال حاکمیت آموزه های دینی باشد خداوند به او کمک می کند.

حکمتی نیک در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص شخصیت امام گفت: امام خصوصیات بسیار زیادی دارد اما از مهمترین آنها دوراندیشی و آینده نگری است که آینده انقلاب را پیش بینی کرده بود دیگری صدور انقلاب بود که امام همیشه می فرمود باید انقلاب خود را به مرزهای بیرون از کشور صادر کنیم و این گفتمان به تمامی دنیا صادر شد.

وی با بیان اینکه امام دوراندیشی بسیار زیادی داشت و به گورباچف گفته بود که صدای خرد شدن استخوان کمونیسم به گوش می‌رسد یادآور شد: تنها اندکی پس از آن هشدار تاریخی نظام کمونیستی شرق مضمحل شد و الان ۱۰۰ میلیون مسلمان در کشورهای بلوک شرق مشغول انجام اعمال اسلامی خود هستند.

این خطیب جمعه با بیان اینکه امام انسانی مبتکر و خلاق بود گفت: انقلاب اسلامی و مدیریت ناب مردمی و انقلابی از ابتکارات امام راحل بود امام در عینیت بخشیدن نقش مردم در جامعه سرآمد بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1256855

مهمترین اخبار ایران و جهان: