نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 07:36

دستگاه توموتراپی بیمارستان ۵ آذر بزودی به بهره برداری می رسد

گرگان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: دستگاه توموتراپی مرکز آموزشی درمانی پنج آذر گرگان در مرحله پایانی نصب و اخذ مجوز از سازمان انرژی اتمی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید گل فیروزی شامگاه سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: دستگاه توموتراپی مرکز آموزشی درمانی پنج آذر گرگان در مرحله پایانی نصب و اخذ مجوز از سازمان انرژی اتمی قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: با توجه به اینکه یک دستگاه شتاب دهنده خطی از سال ١٣٩٤ در بیمارستان، در حال خدمت رسانی به بیماران سرطانی است و با عنایت به عملکرد جامع دستگاه شتاب دهنده خطی و اینکه بیشتر بیماران از این دستگاه استفاده می‌کنند، پس از پیگیری‌های مسئولان وقت دانشگاه نسبت به تخصیص یک دستگاه شتاب دهنده خطی دیگر اقدام کرد که در آن زمان وزارت بهداشت یک دستگاه توموتراپی را تحویل دانشگاه داد.

وی گفت: به علت نبود فضای فیزیکی مناسب مورد تایید نهادهای ذیصلاح، در مرکز آموزشی درمانی پنج آذر گرگان این دستگاه استقرار پیدا نکرد و نصب آن به دلیل آماده شدن اقدامات لازم و تهیه نقشه‌های کمپانی سازنده و سازمان انرژی اتمی ایران به درازا کشید.

گل فیروزی ادامه داد: پس از شروع عملیات ساختمانی آماده سازی مکان دستگاه، در دی ماه ۱۴۰۱ در کوتاه‌ترین زمان ممکن با اعتبار ۱۲ میلیاردتومان، زیر نظر شرکت سازنده و سازمان انرژی اتمی ایران انجام شد و در حال حاضر نصب فیزیکی دستگاه رو به اتمام و پیگیر اخذ مجوز بهره برداری از سازمان انرژی اتمی هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان عنوان کرد: دستگاه جدید توموتراپی تنها به عنوان مکمل و انجام بخشی از درمان بیماران در کنار دستگاه قبلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی گفت: همچنین پیگیری‌های متعددی با مسئولان وزارت بهداشت مبنی بر تهیه یک دستگاه شتاب دهنده خطی به عنوان دستگاه جایگزین برای دستگاه قدیمی پنجم آذر انجام شده که ان شاءالله در سال جاری محقق می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1201511

مهمترین اخبار ایران و جهان: