نیوز سیتی!
16 بهمن 1402 - 10:48

تأمین آب اضطراری سیستان و زاهدان به ایستگاه پایانی رسید/ ورود تجهیزات به کارگاه آب‌شیرین‌کن

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از ورود اولین محموله تجهیزات آب‌شیرین‌کن طرح تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان از مرزهای غربی کشور خبر داد و گفت: تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان در ایستگاه پایانی قرار دارد.

علیرضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: طرح تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان از سه‌راهی «دشتک» که با برداشت آب از منابع آب زیرزمینی «هامون هیرمند، حرمک، شیله و لواریاب» از ابتدای آذرماه سال گذشته در دستور کار شرکت آب و فاضلاب به صورت مطالعه و اجرا همزمان آغاز شد، هم‌اکنون با ورود اولین محموله از تجهیزات شیرین‌سازی آب در مرحله نهایی قرار دارد.

وی افزود: به دلیل شرایط خاص آب در منطقه از لحاظ کیفیت برای ارائه خدمات مطلوب به مردم شریف سیستان و زاهدان، شیرین‌سازی با نصب دستگاه‌های آب شرین‌کن به طرح اضطراری اضافه شد که در این راستا بخش اعظمی از سازه‌های اجرایی طرح احداث و نصب شد و طی چند روز گذشته بخشی از تجهیزات مورد نیاز برای شیرین‌سازی از مرزهای غربی کشور وارد شده و هم‌اکنون به کارگاه و کارخانه آب شیرین‌کن رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: پیش بینی می‌شود سایر تجهیزات نیز به مرور حمل و برای نصب و راه‌اندازی در محل آب شیرین‌کن استقرار یابد.

قاسمی اضافه کرد: این آب‌شیرین‌کن در سه فاز اجرا می‌شود و به بهره‌برداری خواهد رسید و ظرفیت نهایی آن 100 هزار مترمکعب در شبانه‌روز خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1661160

مهمترین اخبار ایران و جهان: