نیوز سیتی!
21 دی 1402 - 11:20

آسمان ایلام تا دوشنبه هفته آینده ناپایدار خواهد بود

کارشناس هواشناسی ایلام گفت: سامانه بارشی حاکم بر آسمان ایلام از بعدازظهر امروز تقویت شده و تا دوشنبه هفته آینده آسمان استان ناپایدار خواهد بود.

ساسان رستمی کارشناس هواشناسی استان ایلام، صبح پنج‌شنبه ۲۱ دی‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: سامانه بارشی حاکم بر آسمان ایلام تا روز دوشنبه هفته آینده در استان فعال است و جو استان را ناپایدار می‌کند. امروز از ساعات بعدازظهر این سامانه تقویت می‌شود.

وی افزود: این سامانه بارشی به صورت ورزش شدید باد لحظه‌ای، بارش باران، احتمال رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود و کاهش محسوس دمای روزانه بین ۶ تا ۸ درجه خواهد بود.

کارشناس هواشناسی ایلام ادامه داد: برای فردا از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود و روز شنبه و یکشنبه فعالیت این سامانه ضعیف‌تر و در برخی ساعات بارش باران و احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

رستمی خاطرنشان کرد: آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی محورهای مواصلاتی به ویژه در نواحی کوهستانی، کاهش دید افقی و آسیب به سازه‌های سبک و موقتی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، سامانه بارشی از روز گذشته هفته جاری وارد استان شده و فعالیت آن در بعضی نواحی به صورت رگبار و بارش باران آغاز شده است.

 پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1634116

مهمترین اخبار ایران و جهان: