نیوز سیتی!
09 دی 1402 - 08:08

معاون رییس جمهور: دولت به توسعه مهدکودک و دورکاری زنان اهتمام ویژه دارد

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دولت برای تحقق سیاست های قانون جوانی جمعیت، به توسعه مهد کودک در ادارات و تسهیل فرایند دورکاری زنان اهتمام ویژه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده شامگاه جمعه در نشست با شماری از اساتید و دانشجویان زن استان اصفهان در استانداری اصفهان اظهارداشت: به تاکید رییس جمهور مهد کودک و یا اتاق مادر و کودک باید در همه محیط های کاری دائر شود تا زنان شاغل با آرامش به فعالیت های  اجتماعی خود بپردازند.

وی خاطر نشان کرد: تعطیلی مدارس و در خانه ماندن فرزندان بدنبال آلودگی هوا مشکلات مضاعف برای زنان شاغل ایجاد می کند که در این زمینه باید تمهیدات و مساعدت های لازم برای دورکاری آنها اندیشیده شود.

خزعلی افزود: به توصیه رهبر معظم انقلاب، زنان شاغل در عرصه های اجتماعی باید از شرایط ویژه مرخصی نیز بهره مند شوند، همچنین در برخی رده های شغلی لازم است تعداد بیشتری از خانم ها بکارگیری شوند تا در مواقع اضطرار با جایگزینی شیفت های کاری از وارد شدن تنش به خانواده جلوگیری شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: افزایش خوابگاه های متاهلی در دانشگاه ها نیز از تصمیمات مهم دولت برای کمک به افزایش ازدواج است.

وی با بیان اینکه توانمندی زنان روستاها نیز از دیگر اولویت های دولت است، افزود: با توجه به فزونی آمار تجرد در روستاها دولت تسهیلات کم بهره اشتغال، کالاکارت جهیزیه و بیمه تامین اجتماعی را نیز در کنار وام ازدواج برای متولدین دهه ۶۰ ساکن روستاها در نظر گرفته است.

خزعلی افزود: ایجاد اشتغال پایدار، توسعه فعالیت های مدنی برای زنان و فراهم شدن زمینه ازدواج جوانان روستا به کاهش مهاجرت از روستاها موثر است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به فزونی آمار طلاق گفت: بخش مهمی از این آمار بدلیل کاهش آمار ازدواج است؛ همچنین لازم است با ریشه یابی دلایل وقوع طلاق در سال اول زندگی مشترک، برای دوام بنیان خانواده برنامه ریزی کرد.

وی افزود: فضای مجازی مسموم علت بخش مهمی از آسیب های خانواده است و در این زمینه زنان به عنوان محور خانواده باید مدیریت فکری و فرهنگی انجام دهند.

خزعلی تاکید کرد: برای حفظ کیان خانواده در شرایط امروز باید  از نفوذ برنامه ها و توطئه های دشمن در خانواده ایرانی جلوگیری کرد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه تبیین تهدیدهای بنیان خانواده با تکیه بر آموزش های به روز ضروری است، افزود: به همین منظور پیام رسانی و تعلیم خانواده از طریق رویدادهای مختلف از جمله هنر محتوا مسابقات رقابت ها و فیلم در قالب کارگروه های استانی برنامه ریزی شده است.

پایان پیام/۳۸۱۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1620116

مهمترین اخبار ایران و جهان: