نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 14:26

لزوم ارائه آموزش‌های سواد آموزی به زندانیان

اهواز- رئیس سازمان نهضت سواد آموزشی کشور بر لزوم ارائه آموزش‌های سواد آموزی به زندانیان تاکید کرد و گفت: با همکاری سازمان امور زندان‌ها آموزش زندانیان توسط کارکنان زندان‌ها انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عبدی پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به ارائه آموزش‌های سوادآموزی به زندانیان بیان کرد: در طرحی جدید کارکنان ادارات زندان‌ها به عنوان آموزش دهنده به زندانیان بی‌سواد آموزش می‌دهند.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزشی کشور بیان کرد: در گذشته آموزش دهنده‌های نهضت سواد آموزی برای آموزش سواد به زندان می‌رفتند که با همکاری سازمان امور زندان‌ها به تازگی این کار توسط کارکنان زندان‌ها انجام می‌شود.

وی با تاکید بر مشارکت عمومی در امر سواد آموزی افزود: هر چقدر بتوانیم امر سواد آموزی را به سمت افرادی ببریم که نزدیک‌ترین ادبیات و فرهنگ را به فرد سوادآموز دارند، موفق تر خواهیم بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در اداره کل زندان‌های خوزستان کارهای خوبی در حوزه سوادآموزی زندانیان انجام شده است، یکی از شرکای بسیار جدی سواد آموزی زندان‌ها و مجموعه‌های متعلق به آن است.

عبدی اظهار کرد: برای رشد و تعالی مستضعفان و کسانی که در طول زندگی خود با بحران‌های مختلف روبه‌رو شدند و از مسیر علم آموزی دور شدند باید حمایت‌های لازم انجام شود تا شاهد توسعه سواد آموزی در کشور باشیم.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزشی کشور گفت: در تلاش هستیم که دوره دوم بزرگسالان در زندان‌ها را اجرا کنیم تا افرادی فرهیخته از زندان‌ها خارج شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1280260

مهمترین اخبار ایران و جهان: