نیوز سیتی!
18 تیر 1402 - 09:21

بیش از ۱۴ هزار پرس غذا عید غدیر در فومن پخت شد

فومن- فرمانده سپاه ناحیه شهرستان فومن از پخت ۱۴ هزار ۵۵۰ پرس غذا در عید غدیر در این شهرستان خبر داد و گفت: ۱۷ هزار و ۹۵۰ قرص نان صلواتی در فومن توزیع شد.

سرهنگ محسن جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اظهار داشت: عید غدیر خم بزرگترین عید مسلمانان است و فرصت بسیار ارزشمند و مناسبی برای ترویج فرهنگ غدیر و تبیین فضائل امام علی (ع) است.

وی با بیان اینکه به مناسبت عید غدیر ۱۸۰ برنامه شاد و متنوع توسط حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح شهرستان برگزار شده است، افزود: جشن‌های محله‌ای، ایستگاه‌های صلواتی، طرح اطعام، مسابقات فرهنگی، هنری و … برای رده‌های سنی مختلف و ده‌ها برنامه متنوع دیگر برای دهه امامت و ولایت برنامه‌ریزی و برگزار شد.

فرمانده سپاه ناحیه فومن عید غدیر را بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ گفتمان انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: هم‌افزایی هیئت‌ها در این تهاجم فرهنگی، یکی از مؤلفه‌های اساسی برگزاری انسجام هیئت‌های دینی است.

سرهنگ جعفری از پخت ۱۷ هزار و ۹۵۰ قرص نان صلواتی در نانوایی‌های شهرستان در روز عید غدیر خبر داد و یادآور شد: به مناسبت عید بزرگ غدیر خم و به عشق مولایمان امیرالمومنین علی (عب) به منظور ترویج فرهنگ غدیر، این اقدام جهادی صورت گرفته است.

فرمانده سپاه فومن با اشاره به پخت ۱۴ هزار ۵۵۰ پرس اطعام غدیر در این شهرستان ادامه داد: این اقدام نشان از حساسیت مردم به نام امیرالمومنین (ع) و امام اول شیعیان است و با این کار بزرگی که انجام می‌دهند یعنی مفاهیم غدیر را خوب درک و خوب هم با ابزارها و طرق مختلف انتقال می‌دهند.

وی با بیان اینکه ۳۷ موکب و ایستگاه صلواتی در ایام عید غدیر در فومن مشغول به خدمات رسانی به مردم بودند، ادامه داد: از عید قربان تا غدیر توزیع بیش از ۶۰ بسته معیشتی، اهدای ۵ سرویس جهیزیه، ذبح ۲۱۶ رأس گوسفند با اعتباری حدود ۴ میلیارد و ۱۸۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان در سطح شهرستان هزینه شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1343160

مهمترین اخبار ایران و جهان: