نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 10:59

پتروشیمی میانکاله موافقت هیأت وزیران و محیط زیست را دارد

نماینده بهشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: پتروشیمی مازندران موافقت هیأت وزیران و محیط زیست را دارد و وزارت نفت و وزارت نیرو مجوزهای لازم را برای این پروژه صادر کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی اندراتی نماینده بهشهر در مجلس شورای اسلامی در یک برنامه تلویزیونی درباره بررسی تأسیس پتروشیمی در تالاب میانکاله گفت: پتروشیمی مازندران به عنوان پتروشیمی میانکاله مطرح شده که کاملاً اشتباه است و این پروژه پتروشیمی مازندران است که در محدوده روستای محمود آباد در حال احداث است‌. نام پروژه پتروشیمی مازندران و در اراضی محمود آباد شهرستان بهشهر است. این پتروشیمی مصوبه هیأت وزیران را هم دارد.

وی در ادامه افزود: وقتی مصوبه‌ای به تصویب می‌شود برای همه دستگاه‌های اجرایی لازم الجرا است. وزارت نفت و وزارت نیرو مجوزهای لازم را برای این پروژه صادر کرده‌اند. سازمان بازرسی کل کشور ۶ ماه روی این پروژه کار کرده است و اعلام کرده این پروژه ایرادی ندارد. مردم مازندران در این پروژه ذی نفع هستند و نباید جلوی این پروژه گرفته شود.

این نماینده مجلس یازدهم گفت: محیط زیست سال ۹۹ با اجرای این پروژه موافقت کرده است و معاونان این مجموعه این موضوع را تائید کرده‌اند. این مجوز را دیده‌ام، شماره خورده و معاونان محیط زیست آن را امضا کرده‌اند. مجوز نهایی صادر شده است ولی این مجوز را محیط زیست به ما نمی‌دهد. در ۱۸ دی ۱۴۰۰ صورت جلسه‌ای شکل گرفته و محیط زیست قید کرده که تخصیص زمین آب و خوراک برای این پروژه بلامانع است و مجوز اولیه صادر می‌شود ولی در ادامه مجوز نهایی را صادر نکردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1324216

مهمترین اخبار ایران و جهان: