نیوز سیتی!
25 دی 1401 - 16:23

نشست تخصصی «چیستی فرهنگ و هویت عشایری» در یاسوج برگزار شد

یاسوج_ نشست تخصصی «چیستی فرهنگ و هویت عشایری» با حضور فعالان بومی در یاسوج برگزار شد برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، به همت واحد آموزش حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد با محوریت سند زیست بوم، نشست تخصصی «چیستی و چرایی فرهنگ و هویت عشایری» در شهر یاسوج برگزار شد.

مسئول واحد آموزش حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سند زیست بوم حوزه هنری بر مبنای فرهنگ عشایری تدوین شده است و این فرهنگ غنی توانایی از بین بردن ضد فرهنگ‌های حاضر در جامعه امروزی و حاکم کردن ارزش‌های مختلفی از جمله ایثار، شجاعت، غیرت، معنویت و… در نسل امروز را دارد.

اسحاق آقایی ظهر یکشنبه در این نشست افزود: در همین راستا و با هدف شناخت بنیان‌های فکری و ارزشی این فرهنگ، نشست تخصصی «چیستی فرهنگ و هویت عشایری» به همت واحد آموزش حوزه هنری با مشارکت پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.

آقایی تصریح کرد: در این نشست جمعی از فعالان و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر عشایری به بررسی جنبه‌های گوناگون این فرهنگ و کمبودها در نوسازی فرهنگی امروز در کهگیلویه وبویراحمد و در کنار آسیب شناسی فرهنگ امروز به ارائه راهکار در پرداختند

مسئول آموزش حوزه هنری استان با اشاره به محتوای این نشست اضافه کرد: در این نشست به جایگاه موسیقی عشایر، ضرب المثل‌های لری، فرهنگ زنان عشایری، عدم ارتباط بین نسلی، چگونگی استفاده از هنر در اشاعه فرهنگ عشایری و… پرداخته شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 978616

مهمترین اخبار ایران و جهان: