نیوز سیتی!
16 بهمن 1401 - 15:47

تأکید بر همکاری‌های حقوقی و قضایی در گفت‌وگوی مقامات قرقیزستان و کره جنوبی

سفیر قرقیزستان در کره جنوبی با دادستان کل این کشور دیدار و در مورد توسعه همکاری‌های دوجانبه در مسائل حقوقی گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «آیدا اسماعیلوا» سفیر قرقیزستان در کره جنوبی با «لی وونسوک» دادستان کل این کشور دیدار و در مورد توسعه همکاری‌های دوجانبه در مسائل حقوقی گفت وگو کرد.

در این دیدار، طرفین در خصوص توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف فعالیت مقامات دادستانی به ویژه مبارزه با جرائم سایبری، فساد، قاچاق مواد مخدر و ارائه کمک‌های حقوقی متقابل و استرداد محکومان بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار تاکید ویژه بر همکاری بیشتر در زمینه تبادل تجربیات و سازماندهی تبادلات آموزشی متقابل بر اساس موسسات آموزشی دادستانی عالی کره جنوبی بود.

اسماعیلوا تاکید کرد که قرقیزستان برای توسعه بیشتر روابط با کره جنوبی در همه زمینه‌های همکاری دوجانبه از جمله مسائل حقوقی و دادستانی دو کشور اهمیت زیادی قائل است.

وی از اصلاحات جاری در دفتر دادستانی و همچنین کسب پیشرفت‌ و موفقیت‌ در زمینه دیجیتالی‌سازی، ایجاد یک سیستم اطلاعاتی مؤثر برای تعامل بین سازمان‌های دولتی و ایجاد معماری برای یک سیستم امنیت سایبری بسیار قدردانی کرد.

وونسوک نیز به نوبه خود از فعالیت‌های دادستانی به طور کلی و اصلاحات در حال انجام خبر داد و همچنین در مورد ویژگی‌های پزشکی قانونی دیجیتال، اصول اولیه سیستم اطلاعات خودکار کره‌ای "KICS" صحبت کرد و تجربیات خود را در مبارزه با جرائم سایبری به اشتراک گذاشت.

وی همچنین آمادگی خود را برای تعامل بیشتر در موارد فوق اعلام کرد.

طرفین بررسی تجربه کره در معرفی سیستم‌های اطلاعاتی در این حوزه و تقویت بیشتر همکاری‌های دوجانبه و امکان سازماندهی تبادل دیدار بین دادستان‌های دو کشور گفت‌وگو کردند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1020316

مهمترین اخبار ایران و جهان: